سرویس: وبگردی
کد خبر: 67192
|
11:25 - 1396/02/31
نسخه چاپی

جام جهانی جوانان کره جنوبی-2017؛

مصاف فوتبال ایران - کاستاریکا/ جوانان ایران در انتظار اولین درخشش در جام جهانی

مصاف فوتبال ایران - کاستاریکا/ جوانان ایران در انتظار اولین درخشش در جام جهانی
تیم ملی فوتبال ایران در رقابت های جام جهانی فوتبال امروز در اولین دیدار خود به مصاف تیم ملی کاستاریکا می رود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازخبرنگاران جوان، تیم ملی فوتبال جوانان ایران در نخستین بازی خود در رقابت های جام جهانی 2017 کره جنوبی از ساعت 12:30 امروز در ورزشگاه جام جهانی ججو به مصاف کاستاریکا می رود.

 
جوانان ایران به دنبال راهیابی به مرحله نیمه نهایی رقابت های آسیایی بحرین، پس از 16 سال موفق شدند جواز حضور در جام جهانی را کسب کنند. این درحالیست که کاستاریکا پس از 6 سال غیبت باردیگر جزء 24 تیم حاضر در رقابت های جام جهانی جوانان قرار می گیرد.  
 
رتبه چهارم جام جهانی 2009 مصر ارزشمند ترین عنوانی است که کاستاریکا در هشت دوره قبلی حضور خود در رقابت های جهانی کسب کرده اما ایران در 19 دوره قبلی این رقابت ها تنها 2 بار جواز حضور در مرحله گروهی را به دست آورده و نتوانسته به مراحل حذفی راه یابد.
 
رضا شکاری که به تازگی با تیم فوتبال روستوف روسیه قرارداد بسته، تنها لژیونر تیم امیرحسین پیروانی محسوب می شود. از طرفی "راندال لئال" مهاجم تیم میشلن بلژیک و "جرسون تورس" هافبک 19 ساله تیم آمه ریکا مکزیک هم 2 بازیکنی هستند که در جمع شاگردان "مارسلو هررا" در خارج از لیگ کاستاریکا به میدان می روند.
 
 هت تریک فوتبال ایران با کره جنوبی و سیاست/ با روحانی رفتیم جام جهانی
 
البته می توان از امید نورافکن، محمد سلطانی مهر، رضا جعفری، مهران درخشان مهر، شهاب عادلی، عارف غلامی، مهدی مهدی خانی و علی شجاعی به عنوان دیگر ستارگان ایران و ماریو سکوئیرا، پابلو آرموئین، جاناتان مارتینز و جاستین دالی هم از دیگر چهره های شاخص نماینده آمریکای شمالی نام برد.
 
امیرحسین پیروانی و امید نورافکن در نشست خبری پیش از دیدار تیم های ملی ایران و کاستاریکا اشاره کردند که نخستین دیدار رقابت های جام جهانی از اهمیت فوق العاده ای برخودار است چراکه برتری در این بازی سبب می شود تا انگیزه تیم جوانان کشورمان برای تقابل با زامبیا و پرتغال افزایش یابد. در واقع مانند تمام تورنمنت های قبلی، سه امتیاز این بازی می تواند به عنوان سند صعود تیم برنده به مرحله یک هشتم نهایی تلقی شود.
 
یوزپلنگ های جوان آسیا امید زیادی دارند تا با برتری در این بازی فوق العاده حساس پس از 40 سال نخستین برد ایران در رقابت های جام جهانی جوانان را به ارمغان آورند. ایران تاکنون تنها یک بار در مسابقات جام جهانی جوانان به پیروزی رسیده و آن هم به برتری سه بر صفر مقابل ساحل عاج در جام جهانی 1977 ترکیه بازمی گردد.
 

یوناس اریکسن داور مطرح سوئدی که فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال 2015 بین بارسلونا و یوونتوس و همچنین فینال سوپرکاپ اروپا در سال 2013 بین بایرن مونیخ و چلسی را قضاوت کرده، بازی ایران و کاستاریکا را سوت می زند. "ماتیاس کلاسنیوس" و "دانیال وانمارک" سوئدی هم اریکسون را در امر قضاوت این دیدار یاری می کنند. "ایوان کروزلیاک" اسلواک  هم داور چهارم دیدار ایران و کاستاریکا است. "دنیله اورساتو" ایتالیایی و "آناستاسیوس سیدیروپولوس" یونانی هم داورانی هستند که با استفاده از تصاویر ویدیویی این بازی را قضاوت می کنند.
 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد