سرویس: وبگردی
کد خبر: 67199
|
13:48 - 1396/02/31
نسخه چاپی

دو سر برد ، یک سر باخت

پپ، آرسن یا یوگی؛ کدام چمپیونزلیگ را از دست می‌دهد؟

پپ، آرسن یا یوگی؛ کدام چمپیونزلیگ را از دست می‌دهد؟
از بین سیتی، لیورپول و آرسنال، یکی از قدرت های سنتی لیگ جزیره در فصل آتی لیگ قهرمانان غایب خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل از"ورزش سه"، تکلیف قهرمانی لیگ مدت ها پیش مشخص شده بود و چلسی توانست قدرت خود را به دیگر تیم ها تحمیل کند. همچنین تاتنهام نیز توانست با شایستگی رتبه دوم را از آن خود کند اما برای رده های بعدی رقابت بزرگی بین مدعیان شکل گرفته است.

 

در پایین جدول نیز تکلیف تیم های سقوط کرده مشخص شده و هال سیتی، میدلزبورو و ساندرلند با رقابت های لیگ برتر خداحافظی کرده اند. اما رقابت اصلی بین سه تیم منچسترسیتی، لیورپول و آرسنال برای قرار گرفتن در رتبه های بین سوم تا پنجم است.

 

 

 

 

اگر سیتیزن ها در خانه واتفورد شکست سنگینی نخوردند، با توجه به 2 و 3 امتیاز اختلاف با لیورپول و آرسنال، بی شک سهمیه لیگ قهرمانان را کسب خواهند کرد. مرسی سایدی ها در هفته آخر در خانه میزبان میدلزبورو هستند و آرسنال نیز در خانه انتظار حریفی دشوار مانند اورتون را می کشد.

 

پس در ادامه بررسی می کنیم که شرایط کدام تیم دشوارتر خواهد بود؟

 

واتفورد – منچسترسیتی

 

عملکرد واتفورد در خانه: 18 بازی – 8 برد/ 4 تساوی/ 6 شکست

 

امتیاز برابر 6 تیم بالای جدول: 6 امتیاز

 

بازی رفت: سیتی 2 – 0 واتفورد

 

سیتیزن ها تقریبا از حضور خود در بین 4 تیم بالای جدول اطمینان دارند اما پیروزی برابر واتفورد به منزله قطعی شدن رتبه سوم و صعود به مرحله گروهی لیگ قهرمانان به طور مستقیم است.

 

 

 

 

این دیدار آخرین باریست که والتر ماتزاری ایتالیایی هدایت واتفورد را بر عهده خواهد داشت زیرا او بعد از کسب 5 شکست متوالی ابتدای این هفته از کار خود برکنار شد.

 

فارغ از پیروزی شوک برانگیز خانگی برابر یونایتد و برد در امیرتیس برابر آرسنال، واتفورد شرایط خوبی برابر تیم های بالای جدول نداشته که باید به شکست با 6 گل برابر لیورپول و باخت های با 4 گل در دو دیدار رفت و برگشت برابر تاتنهام اشاره کرد پس به نظر می رسد پیروزی آسانی در انتظار شاگردلن گواردیولا باشد.

 

لیورپول – میدلزبورو

 

عملکرد میدلزبورو خارج از خانه: 18 بازی – 1 برد/ 7 مساوی/ 10 باخت

 

امتیاز برابر 6 تیم بالای جدول: 3 امتیاز

 

نتیجه بازی رفت: میدلزبورو 0 – 3 لیورپول

 

تکلیف میدلزبورو چند هفته پیش مشخص شد و سقوط آنها از مدتی قبل قطعی شده بود. عملکرد این تیم در بازی های بیرون از خانه بسیار ضعیف بوده و آنها تنها توانستند در هفته اول ساندرلند را در خانه حریف مغلوب کنند و دیگر در طول فصل قادر به کسب پیروزی خارج از خانه نبوده اند.

 

 

 

 

در ابتدای فصل عملکرد خارج از خانه بورو فاجعه بار بود و آنها در 6 دیدار از 7 سفر اول خود مغلوب شدند. اما بعد از گذشت چند هفته اوضاع کمی بهتر شد و بورو از 11 دیدار بعدی خود 9 امتیاز گرفت.

 

پس با این تفاسیر به نظر می رسد ساده ترین دیدار هفته سهم لیورپول باشد و باید از همین حال 3 امتیاز را به حساب آنها بنویسیم.

 

اما فراموش نکنیم که مرسی سایدی ها در 3 دیدار آخر خانگی خود بردی نداشته اند و 6 شکست آنها در فصل جاری برابر تیم های نیمه دوم جدول رقم خورده است.

 

آرسنال – اورتون

 

عملکرد اورتون در بازی های خارج از خانه: 18 بازی – 4 برد/ 6 تساوی/ 8 باخت

 

امتیار برابر 6 تیم بالای جدول: 10 امتیاز

 

نتیجه بازی رفت: اورتون 2 – 1 آرسنال

 

از لحاظ تئوری توپچی ها سخت ترین بازی هفته را در پیش رو دارند زیرا حریف مقابل تنها 2 رده در جدول با آنها فاصله دارد (البته اورتون 11 امتیاز از آرسنال کمتر دارد).

 

 

 

 

در بازی رفت و در ماه دسامبر تافی ها موفق شدند در دیداری دشواری آرسنال را مغلوب کنند اما آنها در هفته های اخیر شرایط خیلی خوبی نداشته اند و با توجه به 4 پیروزی متوالی شاگردان ونگر، توپچی ها می توانند به برد در این دیدار امیدوار باشند.

 

نشانه خوب دیگر برای توپچی ها این است که آنها تا به حال هرگز بازی خانگی آخر فصل خود در دوران 21 ساله حضور ونگر را نباخته اند و علاوه بر پیروزی، باید برای کسب سهمیه منتظر لغزش رقبا باشند.

 

منبع: اسکواکا

ترجمه: آریا فاطمی مقدم

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد