سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 67225
|
10:34 - 1396/03/01
نسخه چاپی

افشاگری رئیس شورای شهر اردبیل؛

فرماندار اردبیل انتخابات را مهندسی کرده است/دادستان ورود کند

فرماندار اردبیل انتخابات را مهندسی کرده است/دادستان ورود کند
زکی ا.. خوشبخت از مهندسی شدن انتخابات و سناریوی پیروزی نامزدهای خاص شورای شهر این دوره توسط شخص فرماندار پرده برداشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازآذرسلام، زکی ا.. خوشبخت رئیس شورای شهر اردبیل و کاندیدای انتخابات دور پنجم از اقدامات و توطئه های طراحی شده برای مهندسی انتخابات شورای شهر خبر داد و افشا کرد: عده ای تصمیم گرفته اند که انتخابات را اینطوری رقم بزنند اما ما به نحوه شمارش آراء، اعتراض جدی داریم.

رئیس شورای شهر اردبیل تصریح کرد: قطعاً انتخابات شورای شهر توسط خود فرماندار اردبیل دست کاری شده و اعمال نظر شخصی شده است.

خوشبخت اظهار داشت: در جلسه ای که با حضور اکثریت نامزدها برگزار شد؛اکثر کاندیداها طبق اسناد، نسبت به این انتخابات مشکوک بوده و نتیجه آن را صادقانه نمی دانند.

نماینده کمیته مفقودین نیروهای مسلح در استان اردبیل مجری انتخابات و مشخصاً فرمانداری را مسئول این تناقضات دانست.

خوشبخت با انتقاد از اینکه فرمانداری از پذیرفتن ناظرین نامزدها بر سر صندوق خوداری کرده گفت: علاوه بر این اجازه حضور ناظرین نامزدها در فرمانداری و محل رای گیری نیز داده نشده بود!.

نماینده مردم اردبیل در شورای شهر ادامه داد: طبق معمول همه ساله اعضای صندوق از هیئت امنای محل و مسجد انتخاب می شد که مورد وثوق مردم و محلات بود و سایر ناظرین دولتی نیز حضور داشتند؛ اما این دوره اعضای صندوق از خود فرمانداری با عناوینی تحت عنوان هیئت اجرایی، انتخاب شدند و این یعنی ساماندهی و مهندسی ویژه انتخابات که شکی در آن نیست!.

زکی الله خوشبخت تصریح کرد: علامت سوال و تعجب بی شماری در مقابل انتخابات این دوره وجود دارد به این معنی که زمان انتخابات ملی بود و برای اولین بار تا ساعت 24 ادامه یافت!.

وی تصریح کرد: حتی رای گیری در برخی شعبه های خاص در روز سی ام یعنی بعد از اتمام زمان روز انتخابات(29) اردیبهشت ادامه یافته است! که صدرصد خواستند به هدف خود برسند.

رئیس شورای شهر اردبیل در پاسخ به اینکه چه انتظاری از مجری انتخابات یعنی فرمانداری دارید؟ تصریح کرد: شخص فرماندار به قطع یقین دستور مهندسی انتخابات را داشته و از وی هیچ انتظاری نداریم!  زیرا این اتفاقات از قبل برنامه ریزی شده است.

خوشبخت خاطر نشان ساخت: با این وجود، انتظار ما از نمایندگان مردم در مجلس به عنوان ناظر انتخابات بود، که آنها هم توجهی نکردند!

وی گفت: این اعتراضات شخصی و فردی و یک نفر نبوده و حتی اعتراض به یک صندوق نیز نیست بلکه اعتراض به روند مهندسی شده جهت رسیدن به اهداف خاص و رقم زدن آینده تاریک است بلاشک برخی افراد قصد کنار زدن جریان انقلاب در آینده را دارند.

خوشبخت گفت: هدف مسئولان و مجریان این دوره از انتخابات بیرون آوردن لیست نامزدهای خاص بود که موفق به آن هم شدند.

وی افزود: انتخابات و نحوه برگزاری آن کاری نیست که کاندیداها نسبت به ان آشنایی نداشته باشند؛ لذا تجریه و منطق نیز نشان داده هر جا تعداد کاندیداها بالا باشد بلاشک آراء تقسیم شده و رای  نامزدها پایین تر می آید اما در نهایت تعجب نه تنها آمار رای با این تکثر نامزدها پایین نیامده بلکه بالاتر از حد معقول و میانگین است و برخی غیر معمول رای آورده اند.

نماینده مردم اردبیل در شورای شهر تصریح کرد: نامزدی که نه از شهرت فردی و اجتماعی برخودار بوده و نه محبوبیت و رایی در مناطق محروم داشته و مردم هم شناختی از او ندارند رای بالا اورده در حالی که فاقد شهرت اجتماعی است.

وی در پاسخ به استناد و دلایل اظهاراتش به خبر نگار ما گفت: همانطور که در یک صندوق ثابت شد به عمد و قصد صندوق 120 رای 1200 خوانده شده بود که اثبات و ابطال شد زیرا کشف و رو شده بود! و یا صندوقی که 70 و خرده ای رای داشته 700 رای خوانده شده است.

زکی الله خوش بخت در پایان با هشدار به روند مهندسی شده انتخابات و عزم جدی در پیگیری نهایی تخلفات گفت: قطعاً لیست 11 نفره فعلی، نامزدهای خاص دولت بوده و با هدف و مهندسی شده شمارش شده است بنابراین از دستگاه قضائی و مدعی العموم انتظار می رود نسبت به آرای مردم بی تفاوت نبوده و درخواست رسیدگی جدی داریم.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد