سرویس: کوثر
کد خبر: 67263
|
02:41 - 1396/03/02
نسخه چاپی

خون «خرمشهر» در رگهای ایران

خون «خرمشهر» در رگهای ایران
سوم خرداد سال 1361 امواج رادیو غرق شادی را در سراسر ایران برانگیخت؛ شنوندگان عزیز توجه فرمایید "خرمشهر شهر خون و قیام آزاد شد".

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازکوثرخبر، هنوز ملت ما حملات وحشیانه رژیم بعثی عراق به رهبری صدام برای ضربه زدن به نظام نوپای ما و به حمایت و پشتیبانی کشورهای غربی و رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان اسلام در دفاع از خاک وطن و ارزش‌های اسلامی را به یاد دارند، در آن دوران بهترین عزیزان این کشور جان خود را نثار کردند تا اسلام و انقلاب زنده بماند.

حماسه آزاد سازی خرمشهر در عملیات بیت المقدس به دست رزمندگان اسلام جزء خاطرات شیرین دوران جنگ تحمیلی است در سوم خرداد سال 1361 امواج رادیو غرق شادی را در سراسر ایران برانگیخت، شنوندگان عزیز توجه فرمایید "خرمشهر شهر خون و قیام آزاد شد".

خرمشهر پس از 578 روز اشغال آزاد و بیش از پنج هزار کیلومتر مربع از خاک کشورمان از دست رژیم بعثی پس گرفته شد و شهرهای خرمشهر، هویزه، پادگان حمید و جاده اهواز- خرمشهر از دست بیگانگان خارج گردید. پای صحبت یکی از رزمندگان گیلانی در دوران دفاع مقدس نشستیم تا از حال و هوای روزهای فتح خرمشهر بشنویم.

خرمشهر از زبان «سرهنگ پاسدار علیرضا نعمتی»:با تمسک به نام مقدس امام علی(ع) به خط مقدم رفتیم.

خبر مسرت بخش عملیات فتح المبین و پیروزی رزمندگان اسلام در اواخر فروردین سال 61 هنوز در ذهن‌ها بود که اعلام شد عملیاتی در پیش است و باید به جبهه‌های حق علیه باطل شتافت.

با شنیدن این پیام من و 22 نفر از پاسداران رسمی داوطلبانه برای اعزام به جبهه آماده شدیم و ساعت 10 صبح روز دوشنبه از خانه به طرف مازنداران حرکت کردیم و در اردوگاه شهید برکتی رامسر که مرکز اعزام نیروهای استان‌های گیلان و مازنداران بود استقرار یافتیم و پس از چهار روز حضور دریک ماموریت جداگانه، سپس به جبهه حق علیه باطل شتافتیم.

تا تهران با ماشین رفتیم و سپس با قطار به اهواز اعزام شدیم و در یکی از مقرهای نظامی سپاه پاسداران اطراف شهر اهواز مستقر شده و پس از آمادگی‌های لازم در گردان‌ها و گروهان‌ها به همراه سایر نیروها از استان مازندران در قالب تیپ 25 کربلا سازماندهی شدیم.

پس از توجیه عملیات توسط فرماندهی گروهان با نام بیت المقدس در پنجشنبه شب 9 اردیبهشت ماه در یک سنگر گروهی، منتظر دستور عملیات شده و از پشت خط شبانه به نزدیک خط مقدم رفتیم.

شب‌های عملیات از هر کجای منطقه ندای الله اکبر رزمندگان اسلام طنین انداز می شد.

در ساعت 30 دقیقه بامداد روز جمعه دهم اردیبهشت ماه سال 61 با رمز یا علی ابن ابیطالب(ع) با تمسک جستن به نام مقدس امام علی(ع) به خط دشمن زدیم عملیات با شدت تمام شروع شد علی رغم اینکه دشمن آتش سنگینی داشت با استعانت از خداوند متعال با صدای الله اکبر رزمندگان به پیش می‌‍رفتیم.

یاد خدا دل رزمندگان اسلام را آرامش می‌داد و توان ما را در دفاع از حریم کشور و ارزش‌های اسلامی دو چندان می‌کرد.

در صبح دم همین روز پاتک دشمن شروع شد علی رغم شدید بودن آتش در همان لحظات رزمندگان بطور انفرادی نماز صبح را اقامه می‌کردند و از هم حلالیت طلبیده و خداحافظی می‌کردند گرچه در آن منطقه تعداد زیادی از نیروهای دشمن به هلاکت رسیدند تعدادی از دوستان که دقایقی قبل پیش ما بودند برخی به شهادت رسیده و برخی دیگر نیز مجروح شدند با همه این اوصاف رزمندگان اسلام مقاومت کرده و دشمن را از منطقه به عقب نشینی وادار کردند.

نقش رزمندگان اسلام در آزادسازی خرمشهر ستودنی بود

بر اساس طرح مانور پیش بینی شده این عملیات، بیشتر نیروها از رودخانه عریض و آرام کارون عبور کرده و جاده اهواز به خرمشهر به طور کامل آزاد شد.

نقش رزمندگان اسلام در آزادسازی خرمشهر ستودنی بود و هیچ جای دنیا چنین عملیات بزرگی را با کمترین تجهیزات در مقابل عظیم ترین توان نظامی دشمن سراغ نداریم.

در ادامه این عملیات غرور آفرین در منطقه دجفیر با ارتش عراق درگیری داشتیم که با عقب نشینی آنان و رسیدن نیروهای دو قرار گاه فتح و قدس، عمده منطقه پیش بینی شده در طرح عملیات بیت المقدس به جزء منطقه خرمشهر آزاد شد.

با رسیدن نیروهای خودی به مرزهای بین المللی دشمن از لحاظ روحی آشفته شد.

پس از رسیدن نیروهای خودی به مرزهای بین المللی و پس از یک نبرد سنگین بالاخره در بامداد روزسوم خرداد سال 61 با آرایش و سازماندهی عملیات آزاد سازی خرمشهر را شروع کردند و بدین ترتیب ساعت 10 صبح روز دوشنبه سوم خرداد رزمندگان اسلام از طریق شمال غرب شهر، وارد خرمشهر شدند و با کشتن و اسارت تعداد کثیری از نیروهای دشن بعثی، خرمشهر با کمک خداوند و دعای خیر مردم آزاد شد.

آزادسازی خرمشهر شیرین ترین خاطره زندگی‌ام است

هیچوقت صحنه‌ها و رشادت‌های رزمندگان اسلام را در این عملیات غرور آفرین از یاد نمی‌برم.

کسانی که در عملیات بیت المقدس حضور داشتند و حماسه‌های بزرگی را آفریدند برای آنها ایثار، یقین به خدا، پیروی محض از ولایت مطلقه فقیه، ساده زیستی، تکلیف محوری، باورهای دینی، فضائل اخلاقی، ترکیب تدبر و عقلانیت با روحیه شهادت طلبی، ابتکار و نوآوری در تاکتیک، ایمان و انگیزه بی‌ادعایی کاملا معنا شده بود و این نشات گرفته از اعتقاد قلبی آنان به خداوند بود.

پایان پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد