سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 67275
|
12:45 - 1396/03/02
نسخه چاپی

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی خبر داد

صدور مجوز 5 دفتر خدمات مسافرتی در استان

صدور مجوز 5 دفتر خدمات مسافرتی در استان
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی گفت: 4 درخواست از شهرستان اردبیل و یک درخواست از شهرستان پارس آباد در کمسیون فنی دفاتر خدمات مسافرتی تصویب و در حال فرایند صدور مجوز است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازآذرسلام، توسعه کمی و کیفی فعالیت مراکز خدمات گردشگری به ویژه دفاتر خدمات مسافرتی در تداوم استقبال گردشگران داخلی و خارجی برای سفر اهمیت خاص دارد و با رونق گرفتن گردشگری در کشور تقاضا برای اخذ مجوزهای جدید برای ارائه خدمات بهتر و مطلوب ترافزایش یافته است.

قادر تقی زاده معاون گردشگری استان با اعلام افزایش 95 درصدی صدور مجوز دفاتر خدمات مسافرتی در استان در چهار سال اخیر افزود: با اتخاذ سیاست های جدید در عرصه بین الملل و همچنین بهبود نگاه جهانی به ایران، شاهد علاقمندی بیشتر جهانی برای سفر به ایران بوده ایم وی گفت: دفاتر خدمات مسافرتی به عنوان اولین مراکز ارائه خدمات گردشگری و جذب و راهنمایی گردشگران برای انتخاب مقصد سفر می توانند در ورود گردشگر به کشورمان موثر بوده  و به این دلیل فعالیت آنها از جنبه کیفی و کمی اهمیت زیادی دارد.

تقی زاده با بیان اینکه تا سال 92، تعداد دفاتر خدمات مسافرتی در سطح استان اردبیل 24 دفتر بوده خاطرنشان کرد: باتوجه به افزایش تقاضا در دولت یازدهم و افزایش میزان سفر ها و گردشگر پذیر بودن استان اردبیل به ویژه در فصل بهار و تابستان  و نیاز به ارائه خدمات بیشتر توسط این دفاتر، تعداد آنها تا پایان سال 95 به 40 دفتر افزایش یافته است.

وی همچنین از ارائه 27 درخواست مجوز جدید به اداره کل خبر داد و افزود: از این تعداد 4 درخواست از شهرستان اردبیل و یک درخواست از شهرستان پارس آباد در کمسیون فنی دفاتر خدمات مسافرتی  تصویب شده و و فرایند صدور مجوز آنها نیز طی می شود.

وی ابراز امیدواری کرد: با تامین زیرساخت های ضروری بخش گردشگری در کشور و استان همزمان با شروع ماموریت دولت جدید و همکاری جوامع و انجمن های صنفی، از جمله تشکل های صنفی تاسیسات اقامتی، آب درمانی ها، مراکز پذیرایی، راهنمایان تور و دفاتر خدمات مسافرتی، برای تهیه بسته های سفر، شاهد حضور بیش از پیش توسعه گردشگری در استان  اردبیل باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد