سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 67297
|
01:35 - 1396/03/03
نسخه چاپی

کوثر، منجلاب بیکاری!

پشت میز نشینی تفکر غلط جوانان کوثری در امر اشتغال

پشت میز نشینی تفکر غلط جوانان کوثری در امر اشتغال
متاسفانه اکثر فارغ التحصیلان کوثری با وجود اندک بودن فراخوان استخدامی دولتی، همچنان بر پشت میز نشینی تاکید دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازکوثرخبر، شهرستان کوثر با دارا بودن بیش از 75 منطقه توریستی و تاریخی و با داشتن مردمانی شاغل در امر کشاورزی، به عنوان یکی از قطب های گردشگری و کشاورزی در استان اردبیل محسوب می شود.

جوانان جویای کار و البته فارغ التحصیل زیادی در این شهرستان به دنبال کار مورد نظر خود هستند و علیرغم داشتن پتانسیل های بالا در تمامی عرصه ها، متاسفانه برای امرار معاش خود به شغلهای کاذب روی اورده و یا برای کسب کار به شهرهای دیگر مهاجرت می کنند.

امر بیکاری در سطح شهرستان کوثر را یقیناً نمی توان پای مسئولات شهرستانی نوشت، چرا که این معضل همه گیر رشد قارچ گونه ای در سطح کشور دارد و عوامل بسیاری در به وجود آمدن آن دخیل هستند؛ هر چند مسئولان می توانند در ارائه وام های کم بهره و فراهم ساختن زمینه و بستر کار برای جوانان بخش عظیمی از این مشکل را رفع کرده و اعتماد به نفس این قشر جامعه را بیشتر کنند.

شهرستان کوثر در جنوب استان اردبیل با جمعیت 22 هزار نفر واقع شده است که همچون دیگر شهر ها نرخ بالای بیکاری در این شهرستان بیداد می کند؛ نکته ای که قابل تامل است این می باشد که همه فارغ التحصیلان با وجود اندک بودن فراخوان استخدامی دولتی، همچنان بر پشت میز نشینی تاکید دارند، در حالی که با این شرایط هم سن وشرایط استخدامی آنها در حال سپری شدن خواهد بود و هم بدون آنکه زره ای برای کارآفرینی و اشتغالزایی به دور از فضای اداری و دولتی بیندیشند، تنها با زانوی غم بغل گرفتن به دنبال راه حل های کاذب و بدون خروجی هستند.

 فارغ التحصیلان شهرستان کوثر از استعداد و توانمندی های زیادی بهره مند هستند اما متأسفانه به دلیل نبود شرایط لازم برای استفاده و بکارگیری استعدادهایشان سرخورده شده و انگیزه ادامه تحصیل نیز از آنها زدوده می شود، از سویی خود نیز بدون ایده پروری به دنبال پاک کرن صورت مسئله هستند!

سرمایه گذاری در حوزه صنایع و معادن، گردشگری، کشاورزی، باغداری، ایجاد کارگاه های کوچک و زودبازده متناسب با تولیدات و بازاریابی منطقه ای، ریسک پذیری، ایده پروری، نوآوری و ... از جمله شاخصه هایی است که یک جوان فارغ التحصیل می بایست در اقدام و عمل به آنها تلاش کند تا به نحوی دوران اوقات فراغتش به بطالت نگذرد.

فعالیت در حوزه های مذکور یقیناً جوانان کوثری را موفق تر از هر زمان ممکنی خواهد ساخت؛ از سویی در کنار این فعالیت های تمام وقت و یا نیمه وقت تولیدی و اشتغالزایی می توانند خود را در آزمون های استخدامی پیش بینی شده محک بزنند.

به گزارش کوثرخبر، در گفت‌وگو با جوانان کوثری می‌توان دریافت که بیکاری، مشکل مسکن و ازدواج به ترتیب بزرگترین مشکل آنهاست به گونه‌ای که انگیزه ادامه هر اعمال از جمله تحصیل و حتی امید به زندگی را از آن ها سلب کرده است و در نتیجه با این شرایط مزمن اجتماعی یقیناً اعتیاد، طلاق، مهاجرت و دیگر معضلات اجتماعی دیگری گریبان گیر جامعه خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد