سرویس: جهاد و مقاومت
کد خبر: 67321
|
13:02 - 1396/03/03
نسخه چاپی

از خاطرات شیرین تا بی مهری های مسئولان در قبال رزمندگان با رزمنده فاتح خرمشهر ؛

شاکر پور: مدافعان حرم همان طلایه داران «سوم خرداد» هستند

شاکر پور: مدافعان حرم همان طلایه داران «سوم خرداد» هستند
یکی از رزمندگان بیله سواری که شاهد فتح خرمشهر بود می گوید: روزهای به یاد ماندنی دفاع مقدس هیچ گاه از ذهنم پاک نخواهد شد و البته روز فتح خرمشهر نیز یکی از روزهای موفقیت آمیز نظام و انقلاب بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل از صبح مغان، به مناسبت فرا رسیدن سالروز آزادسازی خرمشهر در سوم خرداد سال 61  پایگاه خبری صبح مغان گفتگویی را با یکی از رزمندگان بیله سواری که شاهد فتح خرمشهر بود را ترتیب داده است که خواندن آن خالی از لطف نیست.

علی شاکر پور: متولد بیله سوار که در حال حاضر در مرکز فوریت های پزشکی ۱۱۵ بیمارستان امام این شهر مشغول به فعالیت و خدمت رسانی به مردم شهرستان بیله سوار است‌ در گفتگویی صمیمی ضمن گرامیداشت ایام فتح خرمشهر به خبرنگار ما گفت: روزهای به یاد ماندنی دفاع مقدس هیچ گاه از ذهنم پاک نخواهد شد و البته روز فتح خرمشهر نیز یکی از روزهای موفقیت آمیز نظام و انقلاب بود.

این رزمنده و جانباز دفاع مقدس هر چند درد و دل های فراوانی برای گفتن داشت اما نحوه سخن گفتنش، نشان می داد که دلش همچنان با شهدای همرزمش بوده و حال و هوای جبهه و دفاع، همچنان در وجودش حاکم است.

در ادامه متن کامل مصاحبه را بخوانید؛

_، چرا با وجود اینکه پس از فتح خرمشهر می توانستید مناطقی از عراق را تصرف کنید اما این کار صورت نگرفت؟

علی شاکر پور: هر چند پس از فتح خرمشهر توان فتح مناطقی از عراق از جمله جاده بصره- خرمشهر و پاسگاه زید و دیگر مناطق عراق را داشتیم اما با توجه به اینکه همه رزمندگان تابع دستورات امام بودند بر خود وظیفه می دانستند که هر دستوری که از ناحیه حضرت امام می رسد بی چون و چرا قبول کرده و اجرا کنند.

 

 

_،چه خاطره شیرینی از لحظه فتح خرمشهر دارید؟

علی شاکر پور: خاطره ای که هیچگاه از ذهنم پاک نمی شود این است که وقتی اعلام شد خرمشهر ازاد شده همه شورو حال خاصی داشتند و سر از پا نمی شناختند در ان لحظات چند تن از رزمنده ها مقابل مسجد جامع خرمشهر جمع شده و با تیرهای هوایی رسام کلمه مقدس« الله اکبر» را در آسمان به وجود اوردند و هم زمان دیگر رزمندگان حاضر ندای الله اکبر سر می دانند و لحظه ای به یاد ماندنی خلق شد.

_، تبعیت از رهبری چگونه باید باشد؟

علی شاکر پور: ما در زمان جنگ تابع محض امام بودیم و امروز هم رهرو خلف صالحش مقام معظم رهبری هستیم اما متاسفانه برخی از مسئولان که امروز در قدرت هستند نمی دانند که این قدرت ثمره خون شهیدان و جان فشانی های آنها بوده است و لذا مسئولان دولتی همسو با ایثارگران و جانبازان تمام تلاش خود را در راستای حل مشکلات مردم به کار ببندند.

 

 

_، امروز که در کسوت تکنسین فورت های پزشکی 115 مشغول به کار هستید چه انتظاری از مسئولان دارید؟

علی شاکر پور: تنها انتظاری که از نظام و دولتمردان دارم همین است که تنها در مناسبت ها و ایام خاص سال به یاد جانبازان و ایثارگران نباشند بلکه در همه اوقات به فکر ان عزیزان باشند.

دلجویی کردن از ایثارگران و جانبازان حداقل وظیفه مسئولان است که متاسفانه برخی کاستی ها در این زمینه وجود دارد لذا سرکشی و جویا شدن از گرفتاری های مادی و معنوی آن عزیزان برای حفظ روحیه رزمندگی انها امری لازم و شایسته است.

_،شما به عنوان یکی از شاهدان عینی فتح خرمشهر چه سخنی به یاوه گویی های دشمنان که از بدو انقلاب اسلامی تاکنون به دنبال از بین بردن انقلاب و نظام هستند دارید؟

علی شاکر پور::  همه ما مطیع و تابع مقام معظم رهبری هستیم و با مشت های گره کرده در مقابل دشمن تا اخر خواهیم ایستاد و البته همیشه در کنار مدافعان حرم حضرت زینب هم هستیم زیرا که انها همان فاتحان خرمشهر هستند و اگر امروز درصد جانبازی ام 10 درصد است اماده ام حتی همه جانم را در دفاع از ناموس و وطنم فدای اسلام و انقلاب کنم. 

 

 

به گزارش صبح مغان، علی شاکر پور: علاوه بر مسئولیت در مرکز فوریت های پزشکی 115 ،  از سالهای 78 تا 82 به مدت 8 سال به عنوان شورای شهر بیله سوار در خدمت مردم بوده و هم اکنون نیز با سابقه بیش از 28 ساله خود به عنوان تکنسین مرکز فوریت های پزشکی 115 شهر مشغول خدمت به مردم می باشد.

مصاحبه از بهروز پیری

بخشی از تصاویر دوران دفاع مقدس و حضور این رزمنده بیله سواری را تماشا کنید.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد