سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 67570
|
22:24 - 1396/03/09
نسخه چاپی

روزهای گرم رمضان و اراده های آهنین؛

کارگرانی که گرما و روزه داری،مانع کارشان نمی شود

کارگرانی که گرما و روزه داری،مانع کارشان نمی شود
این روزها که حال و هوای شهر رمضانی شده، برخی افراد هستند که به دلیل شغل خود بایستی بیش از دیگر افراد، با تشنگی و گرسنگی دست و پنجه نرم کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازارس تبار،ایام ماه مبارک رمضان با گرمترین روزهای سال همزمان شده و این روزهای داغ، روزه داری را برای صاحبان برخی مشاغل سخت با سختی هایی روبرو کرده است.

این روزها که حال و هوای شهر رمضانی شده شاید اکثر ما استراحت بیشتر را به‌کار ترجیح بدهیم‌،اما برخی افراد هستند که به دلیل شغل خود بایستی بیش از دیگر افراد، با تشنگی و گرسنگی دست و پنجه نرم کنند. اما همچنان با زبان روزه کار می‌کنند تا مردم دچار مشکلات نشوند.

 

فاصله میان اذان صبح تا اذاب مغرب در روزهای گرم سال شهرمان چیزی در حدود 16‌ساعت است و این یعنی اوج فشار‌ کاری در گرمای هوا و دهان روزه. کارگرانی که به هر نحو ممکن در شرایط دشوار هم دست از کار نکشیده و کار می‌کنند و دست از عبادت خداوند متعال بر نمی دارند.

یکی از شغل‌های امورات خدماتی خصوصا در این روزهای گرم،مخابرات است برای ارزیابی سختی‌های این کار، به سراغ علیزاده ، یکی از کارگزاران مخابرات اصلاندوز رفتیم که به این کار مشغول است.

وی با اشاره به سختی های این کار مخصوصا در روزها گرم ماه رمضان گفت: کار در گرمای طاقت فرسا به گونه ای است که تشنگی روی آدم بسیار فشار می آورد. با این حال با ایمان و توکل به  خدا سعی می کنم از این آزمون الهی سربلند بیرون بیایم و تا حدودی مشکلات مردم را حل کنم.

 

به دست‌های زخمی و پینه بسته‌ کارگران آب و فاضلاب شهری نگاه کردم که نشان از تلاش شبانه روزی آنها طی سالهای متمادی دارد.

صفرزاده یکی از کارگران آب و فاضلاب ،کارکردن در زیر گرمای هوا با زبان روزه را برای خود یک افتخار می داند و می گوید:حل مشکلات مردم و جوابگویی به مطالبات بحق آنان وظیفه ای است که حتی در روزه داری هم انجام می دهم.

 

چه بسیار کارگرانی در جامعه داریم فقط برای کسب روزی حلال تلاش می کنند تا من و شما در تنگنای زندگی قرار نگیریم.

در ادامه بسراغ شکریان سیم بان اداره برق اصلاندوز رفتیم او تلاش می کند کسی در شهر و روستا بی برق نماند.

 

شکریان روزه داری با شرایط سخت را عاملی برای بالا بردن دامنه صبر و استقامت خود می داند و می گوید:کارکردن در زیر آفتاب شدید آن هم با زبان روزه گرچه سخت و عامل تشنگی و گرسنگی است اما باید روحیه خدمت رسانی را بیش از پیش تقویت کنیم.

 

اما یکی از شغل های مهم و سخت جامعه ما، کارکردن در شرکت گاز است،گازبانانی که بدون منت پای در رکاب خدمت می گذارند.

قویدل گازبان اداره گاز اصلاندوز همزمان که مشغول بازدید از علمک های گاز هست گفت: مطمئنا وقتی خداوند این سختی را از ما خواسته است صبر و تحملش را نیز به ما می دهد.

 

وی با بیان اینکه نباید هیچ شهروند یا روستایی در این ماه عزیز از نعمت گاز بی بهره باشد می گوید:درست است که عرق کردن هایمان بخاطر گرمای هوا هم بر عطش تشگی مان می افزاید ولی این شرایط باعث نمی شود از زیر بار تکلیف خود شانه خالی کنیم.

یکی از شغل های بسیار سخت آنهم در فصل گرم سال شغل نانوایی است.اگر اعتقاد به کسب رزق پاک و حلال داشته باشی خیلی صبر می خواهد که بتوانی در دمای 300 درجه سانتی گراد با زبان روزه در نانوایی کار کنی.

نانوایان روزه دار مسلمان بودن را به همین عبادات های زیبایش می دانند که اطمینان قلبی به آدم می دهد، مضطرب و نگران نیست و ایمان دارد رزق و روزیش را خدا با همین بندگی کردن ها و تلاش ها می رساند.
 
حجت الاسلام اسدزاده امام جمعه اصلاندوز در گفت و گو با خبرنگارارس تباربا بیان اینکه روزه گرفتن در هوای گرم بخصوص برای مشاغل سختی همچون کشاورزی و خدماتی بسیار پرفضیلت است، تصریح کرد:روزه گرفتن در چنین هوایی یک امتحان الهی است که باید سعی کنیم از این امتحان سرافراز بیرون آییم.
 

Image result for ‫امام جمعه اصلاندوز‬‎

 

اما جالب آنجاست که کارگران در این شرایط نه تنها دست از کار نمی کشند بلکه با شور و اشتیاق بیشتری به کار خود می پردازند و ایمان دارند زحمت آن ها در این شرایط مورد توجه خاص خداوند قرار می گیرد تا گره ای از مشکلات مردم را حل کنند.

این گزارش با همکاری فرج زاده رییس اداره برق اصلاندوز،کرامتی رییس اداره آب و فاضلاب شهری اصلاندوز،ذبیحی پیمانکار مخابرات و دیاردوست رییس اداره گاز اصلاندوز انجام شده است.

گزارش از:سیدسجاد میرزایی

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد