سرویس: گردشگری
کد خبر: 67661
|
11:43 - 1396/03/12
نسخه چاپی

اقدام و عمل مسئولان، درخواست شهروندان؛

تنها پارک شهر مرزی بیله سوار در تاریکی / کودکان در حسرت شهربازی!

تنها پارک شهر مرزی بیله سوار در تاریکی / کودکان در حسرت شهربازی!
تنها پارک شهر مرزی بیله سوار واقع در تپه تاریخی نرگس این روزها از نبود روشنایی مناسب در مضیقه بسر برده و این مئلسه موجب شده است کودکان همچنان در حسرت تفریح در شهربازی بمانند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل از  صبح مغان، نبود وسایل بازی مناسب و همچنین نبود روشنایی کافی در تنها پارک شهر مرزی بیله سوار که 68 کیلومتر با جمهوری آذربایجان مرز مشترک دارد باعث شده اکثر مردم و کودکان این شهر برای گذران اوقات فراغت خود گلایه مند باشند.

بدون شک وقتی‌ اسم پارک و فضای سبز به میان می‌آید بایستی محیطی مناسب برای گذراندن اوقات فراغت خانواده‌ها به‌خصوص کودکان مهیا باشد، اما متأسفانه فضای نامناسب پارک‌های شهر بیله سوار باعث شده، خیلی از شهروندان به‌خصوص کودکان نتوانند اوقات فراغت خوبی داشته باشند چرا که نبود امکانات بازی مناسب و عدم روشنایی کافی سبب شده مراجعه کنندگان تنها به نشستن در گوشه‌ای از پارک بسنده کرده و کودکانشان از بازی کردن در پارک‌ها بی‌بهره باشند.

بی‌توجهی متولیان امر از جمله شهرداری باعث شده درست زمانی که اکثر افراد خردسال و کودک در شهرهای بزرگ از امکانات مناسبی که به همت دستگاههای مرتبط فراهم شده، برخوردارند ؛ کودکان این شهر از حداقل امکانات بازی نیز محروم باشند.

 

 

خواندن مصاحبه چند تن از شهروندان در این خصوص خالی از لطف نیست.

یکی از شهروندان مراجعه کننده به پارک گفت: متأسفانه شهرداری توجهی به فراهم کردن فضای مناسب تفریحی برای شهروندان ندارند.

وی گفت:در روزهای نزدیک به فصل تابستان هوای شهرستان بسیار گرم است و همین امر سبب شده که در این ایام ما خانه‌نشین باشیم.

این شهروند بیله سواری اظهار داشت: متأسفانه گرما از یک سو و کمبود امکانات تفریحی و رفاهی از سوی دیگر سبب شده که خیلی از شهروندان به‌خصوص کودکان نتوانند سرگرمی مناسبی در شهر داشته باشند.

 

 

او ادامه داد: با توجه به اینکه یکی از پارک‌های شهر در کنار رودخانه بالهارود است هر شب با خانواده برای قدم زدن به پارک می‌رویم ولی نبود روشنایی مناسب و امکانات در پارک به‌خوبی مشهود است و می‌طلبد مسئولان شهرستان به‌خصوص شهردار برای روشنایی پارک‌ها چاره‌اندیشی کند.

یک شهروند دیگر که همراه کودک خود به پارک مراجعه کرده بود، گفت: نبود امکانات، وسایل و تجهیزات بازی در پارک برای رفاه حال کودکان شهر مرزی بیله سوار جای تأسف دارد.

او اظهار داشت: برای سرگرمی فرزندم، هفته‌ای چند بار به پارک‌های شهرهای هم جوار و مراجعه می‌کنم که متأسفانه بی توجهی مسئولان و از طرفی نبود وسایل بازی استاندارد باعث شده فرزندم نتواند به‌خوبی حس کودکانه خود را با بازی کردن تخلیه کند.

وی افزود: به‌عنوان یک شهروند از مسئولان شهرستان این انتظار را دارم که شرایط روشنایی کافی و از طرفی وسایل بازی استاندارد را در سطح پارک‌ها برای کودکان فراهم کنند چراکه بازی و شادی در پارک حق طبیعی بچه‌های ما در این منطقه محروم و مرزی است.

 

 

به گزارش پایگاه خبری صبح مغان، گلایه های شهروندان از وضعیت نامناسب پارک از سویی و قرار گرفتن در فصل تعطیلات مدارس دانش اموزان و اوقات فراغت کودکان از سوی دیگر این را می طلبد که مسئولان شهرستان و به ویزه شهرداری با تمام توان خود در حل مشکلات این پارک کوشا باشد.

گزارش از قاسم نوری آستارایی

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد