سرویس: وبگردی
کد خبر: 67794
|
12:18 - 1396/03/16
نسخه چاپی

رئیس میراث فرهنگی و گردشگری سرعین خبر داد؛

ارائه تسهیلات برای متقاضیان ساخت اقامتگاه‌های بوم‌گردی در سرعین

ارائه تسهیلات برای متقاضیان ساخت اقامتگاه‌های بوم‌گردی در سرعین
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرعین گفت: این سازمان به متقاضیان ساخت اقامتگاه‌های بوم‌گردی، تسهیلات پرداخت می کند .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازچشمه لر،رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرعین گفت:  این سازمان به متقاضیان ساخت اقامتگاه‌های بوم‌گردی به منظور توسعه این صنعت، تسهیلات بانکی در مناطق نمونه گردشگری و روستا های هدف گردشگری پرداخت می کند.

جهانگیر شهبازی افزود: باید به سمت توسعه بوم گردی برویم، چراکه افزایش اقامتگاه‌های سنتی، تشکیل بازارچه‌های محلی و صنایع‌دستی و رستوران‌های خانگی می‌تواند در ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه روستاییان به شهرها نقش بسزایی ایفا کند.

شهبازی اظهار کرد: راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی، موجب حفظ بیشتر از محیط زیست و بافت تاریخی شده و اثرات منفی حضور گردشگران را به حداقل ممکن می رساند.

وی تصریح کرد: بنای راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی با منطق و بر پایه استانداردها و ضوابط کارشناسی بنا نهاده شده است؛ لذا نیاز است با تداوم و حرکت های متوالی در چارچوب ضوابط، گامی بزرگ در راستای توسعه کسب و کارهای بومی و در نهایت اشتغالزایی به یاری توسعه گردشگری کشور برداشته شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرعین گفت: با توجه به توریستی بودن سرعین توسعه اقامتگاه های بوم گردی می تواند باعث رونق اقتصادی در روستاهای ما شود.

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد