سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 67931
|
13:34 - 1396/03/20
نسخه چاپی

رئيس پليس راهور استان اردبيل هشدار داد؛

افزایش نگران کننده تصادفات ناشی از استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی

	افزایش نگران کننده تصادفات ناشی از استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی
رئیس پلیس راهور استان اردبیل گفت: رانندگانی كه از تلفن همراه در حين رانندگي استفاده مي كنند 4 برابر بيشتر از ساير رانندگان در معرض خطر تصادف هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازآذرسلام، سرهنگ رحيم آقا محمدی با اشاره به ضريب نفوذ بالای تلفن همراه در بين اقشار مختلف مردم، استفاده از اين وسيله در حين رانندگی را بسيار خطر آفرين توصيف كرده و افزود: رانندگی در معابر شهری نياز به هوشياری و تمركز حواس كامل از سوی راننده وسيله نقليه دارد تا بتواند در شرايط بروز خطر، عكس العمل به موقع و مؤثر از خود نشان دهد؛ در چنين موقعيتی استفاده از هرگونه وسيله جانبی بخصوص تلفن همراه می تواند سبب بروز اختلال در تمركز حواس راننده شده و زمان لازم برای واكنش در برابر خطرات راتا 4/1 ثانيه افزايش دهد كه اين زمان، براي جلوگيری از بروز تصادفات بسيار تعيين كننده و حياتی است.

وی در ادامه اظهار داشت: درگير كردن ذهن با موارد مختلف از جمله تلفن همراه در حين رانندگی موجب مي شود تا راننده قادر به تشخيص مسير های صحيح و حفظ فاصله مناسب خود با ساير خودروها نباشد؛ همچنين تنش ها و شوك های هيجانی كه ممكن است در حين مكالمه با تلفن همراه به راننده القاء شود نيز عامل مهم ديگری بر عدم توانايی راننده در كنترل وسيله نقليه در شرايط بحرانی خواهد بود.

سرهنگ اقامحمدی تاکید کرد: همين عوامل سبب مي شود رانندگاني كه از تلفن همراه در حين رانندگي استفاده مي كنند 4 برابر بيشتر از ساير رانندگان در معرض خطر تصادف قرار گيرند.

وی در پايان به رانندگاني كه بر حسب ضرورت قصد استفاده از تلفن همراه در وسيله نقليه را دارند، توصيه كرد: حتماً وسيله نقليه خود را در محل مناسبي پارك كرده و پس از اتمام مكالمه به ادامه مسير بپردازندتا از تبعات سوء استفاده از تلفن همراه در حين رانندگي در امان باشند. 

 

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد