سرویس: اجتماعی
کد خبر: 67971
|
12:58 - 1396/03/21
نسخه چاپی

به مناسبت هفته محیط زیست؛

پاکسازی محیط شهری در گرمی انجام شد

پاکسازی محیط شهری در گرمی انجام شد
پاکسازی مسیر گلزار شهدای گرمی تا گردنه روستای مغوان به مناسبت هفته محیط زیست انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازسیفار،‌روز جهانی محیط زیست از سوی سازمان ملل متحد با هدف افزایش آگاهی مردم در حفظ و نگهداری محیط زیست و تشویق و ترغیب سیاستمداران به اتخاذ تصمیماتی برای مقابله با تخریب محیط زیست و تنوع زیستی به این عنوان نامگذاری شده است.

 

صبح امروز در آیینی به همین مناسبت، مراسم پاکسازی محیط شهری در شهرستان گرمی هم به صورت نمادین توسط مسئولان، کارکنان ادارات و بسیجان برگزار شد.

در این مراسم که با همکاری فرمانداری، محیط زیست و شهرداری ، بسیج ادارات گرمی ترتیب یافته بود شرکت کنندگان توانستند مسیر گلزار شهدای محله صاحب الزمان(عج) تا گردنه روستای مغوان را با جمع آوری زباله پاکسازی کنند.

داداشی، رئیس محیط زیست شهرستان گرمی قبل از شروع پاکسازی با اشاره به اهمیت حفاظت از محیط زیست گفت: حفاظت از محیط زیست وظیفه همگانی است و با فرهنگ سازی عمومی باید اقشار مختلف مردم و مسئولان نسبت به حفظ محیط زیست و منابع طبیعی موجود که به همه تعلق دارد و در سالم  زندگی کردن هر انسانی تاثیر مستقیم دارد همت بگمارند.

وی افزود: پسماند به ویژه بحث پلاستیک ها در طبیعت اطراف شهرستان گرمی بسیار جدی شده است و حتی اکنون رها سازی حجم زیاد پلاستیک در محیط  زیست به خاطر دفع غیر اصولی پسماند خانگی در محل نامناسب دفن زباله نگرانی هایی را به همراه داشته و ما را بر آن داشته که نسبت به مقابله با این موضوع اقدام کنیم.

بعد از پاکسازی، علائم  هشدار به این معنا که زباله و پلاستیک محیط زیست را تهدید می کند و باید بیشتر مراقب باشیم به حالت نمادین به شاخه های درختان بسته شد.

 

 

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد