سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 67991
|
06:36 - 1396/03/22
نسخه چاپی

قهر ادارات شهرستان کوثر با تکنولوژی و اینترنت

 قهر ادارات شهرستان کوثر با تکنولوژی و اینترنت
امروزه با گسترش شبکه های اجتماعی و همه گیر شدن استفاده از اینترنت در ابزارآلات عصر روز، مردم دسترسی بیشتری به اینترنت داشته و راحت تر می توانند از این طریق به کسب اطلاعات بپردازند، حال این انتظار هم می رود که ادارات نیز در امر خدمات رسانی به مردم با این نوع تکنولوژی نیز آشنا باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازکوثرخبر، در سطح شهرستان کوثر شاهد این هستیم که تعداد انگشت شمار از ادارات شهرستان دارای سایت اطلاع رسانی بوده و اگر فردی بخواهد از خدمات یک اداره یا اخبار یک ارگان اطلاع یابد باید مستقیما به خود اداره مربوطه مراجعه کند که این کار مستلزم صرف وقت و هزینه برای شخص است.

هر چند برخی از ادارات دارای کانال های تلگرامی در جهت اطلاع رسانی عملکرد خود به مردم هستند، ولی اولاً درصد اندکی از مردم در شبکه های اجتماعی عضو هستند، دوماً این اقدام مسئولین نیز مستلزم آگاهی مردم از آدرس تلگرامی آن اداره است و سوماً برای اکثر مسئولین نیز حضور در شبکه های اجتماعی با هویت مشخص یا نا مشخص غیر قانونی می باشد؛ به عبارتی، با اتکا به این شرایط داشتن پایگاه اطلاع رسانی به صورت یک صفحه وب بصرفه ترین راه باری اطلاع رسانی می باشد.

داشتن پایگاه خبری و اطلاع رسانی از سوی ادارات و درج و انتشار مطالب مرتبط با عملکرد مسئولین از جمله اقداماتی است که در جامعه مدنی امروز لازم است مسئولین نسبت به ارائه عملکرد خود به مردم انجام دهند از سویی این حق مردم است که شاهد عملکرد دولتمردان نیز باشد.

در عصری که اکثر مردم با در دست داشتن یک گوشی تلفن همراه به راحتی به اینترنت دسترسی داشته و می توانند با استفاده از اینترنت کسب اطلاع کنند نبود اینگونه امکانات در ادارات به نوعی نقص و جاماندگی از تکنولوژی را نشان می دهد.

در شهرستان کوثر تعداد اداراتی که دارای سایت اطلاع رسانی هستند بسیار محدود است و این درحالی می باشد که برخی از آن ادارات دارای عملکرد خوب و مناسبی هستند.

بعضی از ادارات هم که دارای سایت اطلاع رسانی بوده اخبار و آمار و اطلاعاتشان به یک یا دو ماه قبل بازمی گردد.

حال برای مردم این سوال مطرح می شود که اگر بخواهند آماری از ادارات شهرستان دریافت کنند به کجا باید مراجعه کنند، آمار تعداد کارگاه های صنعتی، آمار فارغ التحصیلان دانشگاه، آمار تعداد قبولی های کنکور، تعداد افراد رتبه های برتر کنکور، آمار تعداد طلاق و ازدواج ثبت شده، مساحت زمین های زیر کشت محصولات، تعداد چاه های آب سطح شهرستان، تعداد مشترکین برق و گاز و تعداد واجدین شرایط رای گیری و تعداد زیادی از این آمار و اطلاعات که نیازمند یک بانک اطلاعاتی و یک آرشیو خبری است که کمبود آن گاهی به شدت احساس می شود و افراد عادی به راحتی نمی توانند به آن دسترسی پیدا کنند و دستیابی به این اطلاعات ملزم به نامه نگاری های متعدد است.

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد