سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 68043
|
10:41 - 1396/03/23
نسخه چاپی

طعم شیرین اقتصاد مقاومتی در باغات اصلاندوز/

درآمد 20 میلیون تومانی با تولید سالانه 10 تن میوه توسط باغدار اصلاندوزی+عکس

درآمد 20 میلیون تومانی با تولید سالانه 10 تن میوه توسط باغدار اصلاندوزی+عکس
کارآفرین اصلاندوزی در عرصه باغداری،اقتصاد مقاومتی را معنا کرده و سالانه بیش از 10 تن میوه تولید می کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازارس تبار،اقتصاد مقاومتی یکی از رویکردهای مورد تاکید مقام معظم رهبری است که شرایط امروز کشور به آن نیاز جدی دارد.

رهبر معظم انقلاب بارها بر اجرای اقتصاد مقاومتی در مقابل نفوذ اقتصادی تأکید داشته و همواره اظهار داشته‌اند ملت ایران بایستی در هر شرایطی با تکیه‌بر توانایی‌های خود اقتصاد کشور را حتی در شرایط تحریم اداره کند، بطوری که ایشان سال 96 را به عنوان سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال نامگذاری کردند.

بدون شک مردمی کردن اقتصاد یعنی استفاده از ظرفیت‌های خود مردم برای ایجاد اشتغال، یکی از اولویت های بسیج در بحث اقتصاد مقاومتی است که بسیج سازندگی در این راستا از طرح‌های مرتبط با اقتصاد مقاومتی حمایت کرده و با همکاری بانک عامل، به مجریان این طرح‌ها تسهیلات ارائه می کند.

 

"مختار دلاوری" بسیجی کارآفرین و از اهالی روستای بران سفلی از توابع اصلاندوز با مدرک فوق لیسانس مدیریت بازرگانی به فعالیت در عرصه اقتصادی مشغول است و اکنون کار خود را در باغداری ادامه می دهد و برای سه نفر بصورت مستقیم و بیش از 10 نفر نیز بصورت غیر مستقیم از اهالی اشتغال زایی کرده است.

وی در گفت و گو با خبرنگارارس تبارگفت: ایجاد این گونه فعالیت ها در روستا‌ها می‌تواند به یک جوان روستایی ایجاد اشتغال کند و همچنین توسعه این کار‌ها در روستا‌ها می‌تواند در اقتصاد کشور موثر واقع شود.

 

این فعال اقتصاد مقاومتی در ادامه می گوید:در عرصه باغداری كار خود را با مبلغ 5 میلیون تومان سرمایه اولیه شروع كردم و با تسهيلات 15 ميليون تومانی كه از بسيج سازندگي سپاه ناحيه عشایری اصلاندوز دريافت كردم  توانستم کارهای بزرگی از جمله سیستم آبیاری قطره ای در این عرصه انجام بدهم.

دلاوری علاقه زیاد،پشتکار و توان بالا و تحصیلات عالی را از علت انتخاب باغداری عنوان کرد و گفت:بجز باغداری در زمينه كشاورزی فعاليت می كنم و با این شغل ها امرار معاش می کنم.

 

وی همچنین با اشاره به فروش محصولات باغی، میزان تولید سالانه را حدود 10 تن عنوان کرد و گفت:فروش میوه شاملزردآلو،شلیل و هلو است که مشتری های خاص خود را دارد بطوری که سالانه حدود 20 میلیون توماندرآمد کسب می کنم.

این فعال کارآفرین در ادامه نبود بازار هدف در زمان برداشت میوه را از آسیب های موجود در عرصه باغداری اعلام کرد و گفت: باتوجه به برداشت زمان این محصولات در اواخر بهار و تابستان میزان بازار فروش در حد مطلوب است و عمدتا در شهرستانهای مشگین شهر و تبریز بفروش می رسد.

 

دلاوری با اشاره به نقش بسیج در موفقیتش، خانواده را بعنوان افراد کمکی خود در این عرصه عنوان کرد و از جوانان خواستبا توجه به اينكه رهبر معظم انقلاب امسال را سال اقتصاد مقاومتي، تولید و اشتغال نامگذاری كردند فرصتی فراهم كنند تا روی پای خود بايستند تا ضمن حفظ استقلال خود به توليد مملكتی كه متعلق به خودشان است كمكی كرده باشند تا هيچ وقت نيازمند بيگانگان نباشيم.

منتظر گزارشهای بعدی ما از سایر عرصه های اقتصاد مقاومتی باشید.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد