سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 68050
|
12:09 - 1396/03/23
نسخه چاپی

عملیات تروریستی مجلس و حرم؛ حاشیه ها و تحلیل ها

عملیات تروریستی مجلس و حرم؛ حاشیه ها و تحلیل ها
موضوع بر می گردد به روزی که بوش پسر و هیلاری وزیر خارجه اش از ظهور نوگرایان افراطی ایدئولوژی و انحرافی در صحرای سینا خبر دادند و ایران – لبنان - سوریه را محور شرارت نامیدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازآذرسلام، موضوع بر می گردد به روزی که بوش پسر و هیلاری وزیر خارجه اش از ظهور نوگرایان افراطی ایدئولوژی و انحرافی در صحرای سینا خبر دادند و ایران – لبنان - سوریه را محور شرارت نامیدند.

و انتظار هم می رفت توطئه جهانی فرسایشی برای منطقه خاورمیانه و کشورهای یاد شده در راه باشد.

ظهور و ورود گروه های تروریستی و منحرف وهابی – سلفی - تکفیری و شاخص آن داعش به سوریه و کشتار و قتل عام مردم عادی و بیگناه بزودی دست مشت شده استکبار و پیش گویی های آنها را رو کرد.

با گذشت چند سال؛ شاید در ابتدای حضور مستشاری، کارشناسان و سرداران ایرانی در سوریه و به شهادت رسیدن سرمایه های گران و فرزندان این سرزمین در دور دست ها در اذهان مردم مبهم و با علامت سوال همراه بود و نباید غافل شد عده ای عوام و سیاسیون دانسته یا نادانسته بر این شبهه و تصمیم ها دامن می زدند و آن را صرفاً به دید حمایت از کشور همسوی سیاسی خوانده و یا بحث دفاع و حمایت ایدئولوژی را مطرح می کردند و رفته رفته بر آن می تاختند و بر احساس پاک مردم ایران مته می گذاشتند.

این سوال نیز در اذهان بخشی از جامعه ایجاد شده بود؛ براستی چرا جوانان و سرمایه های نظامی ما باید در فراسوی مرز ها در کشور های بیگانه به شهادت برسند؟ و برخی نیز از شهدا سوء استفاده کرده و حضور مدافعین حرم و مستشاران ایرانی را در قبال پول کلان تعریف و ارزیابی می کردند که در جای خود مدیون شهدا بوده و در پیشگاه آنان و خانواده شهدای مدافع حرم باید جوابگو باشند.

این گونه مباحث نه تنها از سوی عده ای عوام در جامعه مطرح شد بلکه در ایام انتخابات از سوی برخی چهره های شناخته شده احزاب نیز مورد تخطئه قرار گرفت و به صراحت آن را سوء استفاده از احساسات جوانان مذهبی قلمداد کردند! و بکلی از تصمیم دفاعی و امنیتی کلان و حرمین شریف و اعازم بدلخواه جوانان نیز چشم پوشاندند اما دیر زمانی نشکید که عملیات بزدلانه و کور تروریست های تکفیری و وهابی داعش در مجلس و حرم امام راحل همگان را متوجه ساخت که ریشه ظهور این ترویست ها و خاستگاه آن کجاست و اصلا چرا باید گرد پای این دوزخیان و جانوران انسان نما به میهن پاک ما (ایران) باز شود؟.

مزید بر اینکه تیم ها و یگان ها و نیروهای زبده و متخصص از 4 ارگان امنیتی و نظامی؛ سپاه – واجا (وزارت اطلاعات) – ناجا (نیروی انتظامی) ضربتی حاضر شدند و یا مانند ارتش در صورت نیاز حاضر می شدند؛ غبار شبه پراکنی ها و شائبه ها گذشته را کنار زد و ملت ایران و مردم تهران با گوشت و پوست و استخوان نعمت امنیت را درک و لمس کردند و بی اختیار یاد غربت و شهادت مظلومانه شهدای مدافعین حرم افتادند که با ترک فرزند و همسر و خانواده خود در دنیای مادی زده امروز به سرکوب تروریست ها شتافتند تا دامن هم میهنانش غبار نگرانی و اضطراب یا ناامنی ننشیند. مدافعین حرمی که دست چنین تروریست های بزدل و جانوران انسان نما را در دور دست ها قطع کردند و آرزوی اربابان تروریست ها را از عربستان و آمریکا و سایرین گرفته تا نو افراطی گرایان و تروریست های وهابی و سلفی را بر دل گذاشتند.

بلاشک محور شرارات گفته شده در سخنان بوش پسر سوریه – لبنان - عراق و بعد ایران بود تا با رسیدن به مرز های کشور ناامنی ایجاد کنند.

چه حکیمانه و ظریف فرمود امام صادق (ع) که؛ النعمتان مجهولتان؛ الصحه و المان « دو نعمت امنیت و سلامتی همیشه مورد بی توجهی و غفلت بوده است» و در حادثه تروریستی اخیر این نعمت برای کشور و جامعه و مردم آن از نزدیک لمس شد.

اکنون مردم متفق القول شده اند و بیش از پیش قدردان مدافعین حرم جوانان و سرداران شهید سپاه و تلاش نیروهای نظامی و امنیتی کشور خود هستند و به وجود چنین قهرمانانی می بالند و حافظه تاریخی و تاریخ قلب ملت هیچ وقت مردانگی مدافعین حرم شهید و در حال پیکار را از یاد نخواهند برد.

یادداشت:: از سید مهدی قدیرزاده

انتهای خبر/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد