سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 68065
|
05:47 - 1396/03/24
نسخه چاپی

«آتش به اختیار» جوانان در پس اختلالات فرهنگی

 «آتش به اختیار» جوانان در پس اختلالات فرهنگی
برای رسیدن به مفهوم کلی"اتش به اختیار" بایستی افکار و اذهان متوجه کاستی های پیرامون خود باشند و با شناخت کافی از کمبود ها راهکار جهادی را برای مرتفع ساختن آنها ارائه کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازکوثرخبر، پیرامون سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر " آتش به اختیار" بودن جوانان انقلابی و دانشجویان باید نوشت: آتش به اختیار مد نظر رهبری همان احیای افکار انقلابی، اعمال جهادی، توسعه اقتصادی با اتکا به اقتصاد مقاومتی، تقویت فرهنگی و ... است؛ مسائلی که معظم له بارها و بارها به آنها پرداخته اند.

ولی متاسفانه هر چه قدر که زمان می گذرد از مفهوم "خرمشهر ها در پیش است" های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و ... در سطح جامعه دورتر می شویم.

مطالبه گری، حق طلبی، جامعه ای بدون دوقطبی سازی، عدم اعتماد به استکبار، ترویج فرهنگی انقلابی و اسلامی، تبیین آرمان های 40 سال انقلاب، تقویت حوزه اقتصادی بر مبنای اقتصاد مقاومتی و ... همه و همه از زیر شاخه های "آتش به اختیار" مد نظر رهبر انقلاب است تا با مطرح ساختن این واژگان افکار امت اسلامی بخصوص جوانان انقلابی و همچنین مسئولین و دولتمردان به این مهم معطوف شود.

همه اقشار جامعه بخصوص نخبگان، دانشجویان، فعالان فرهنگی و فرهیختگان و ... نیز برای رسیدن به این اهداف انقلابی در قالب جهاد کبیر نقشی مهم و حیاتی را در برابر هجمه ها و تهدیدها دارند.

برای رسیدن به مفهوم کلی"اتش به اختیار" بایستی افکار و اذهان متوجه کاستی های پیرامون خود باشند و با شناخت کافی از کمبود ها راهکار جهادی را برای مرتفع ساختن آنها ارائه کنند.

جوانان، نخبگان، دانشجویان، فرهیختگان و اقشار متعدد مردمی، خرمشهرهای بسیاری در پس فراز و نشیب تاریخ انقلاب بوده و خواهد بود؛ نه در میدان جنگ نظامی و تن به تن، بلکه در میدانی که از جنگ نظامی سخت‌تر است؛ میادین مجازی، اعتقادی، فرهنگی، دینی و ... که به مراتب سخت تر از میدان جنگ فیزیکی است.

جنگی که در سایه غفلت و بی تفاوتی به داشته ها و گذشته های 40 ساله انقلاب صورت می گیرد و البته خسارتی چندین برابر برای ایران و ایرانی به بار دارد.

رهبر انقلاب در سال گذشته به تبیین منطق قرآنی و اسلامی «جهاد کبیر» به معنای «ایستادگی و تبعیت نکردن از جبهه استکبار» و ابعاد و الزامات آن در نظام جمهوری اسلامی پرداختند و با اشاره به تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های گسترده جبهه استکبار برای نفوذ و تغییر هویت نظام اسلامی، گفتند: مهمترین وظیفه‌ کنونی مراکز دانشگاهی و حوزوی، عناصر و جوانان مؤمن و انقلابی و همچنین سازمان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، «اقدام سنجیده و هوشمندانه برای تببین و روشنگریِ ژرفا و عمق شعارهای انقلاب» و «پرهیز از اقدامات سطحی»، «کادرسازی برای آینده»، و «تدوین علمی تجربه‌های متراکم و شگفت‌انگیز انقلاب در طول ۳۸ سال گذشته» است.

حال در طول این یکسال چه کوتاهی ها و کمبود هایی وجود داشتند که معظم له که فرموند وقتی دستگاه‌های مرکزی اختلال دارند، آن‌وقت اینجا شما "آتش به اختیار"ید.

و این مثال را آوردند که در وضعیتی که ما این‌همه مسائل مهم فرهنگی در کشور داریم، حالا فرض کنیم فلان آهنگ قبل افطار پخش بشود یا نشود، این می‌شود مسئله‌ی اصلی، نامه‌نگاری می‌کنند؛ این پیداست این دستگاه اختلال پیدا کرده؛ مسئله‌ی اصلی را از فرعی تشخیص نمی‌دهند.

مشکل از کجاست؟ و چرا مراکز اصلی تعطیلند و در اولویت بندی مسائل دچار اختلال اند؟

رهبر معظم انقلاب همچنین در فرمایشات سال گذشته شان با تأکید بر اینکه جهاد کبیر نیازمند هوشمندی و اخلاص است، به تلاشها و امیدهای دشمن برای نفوذ اشاره کردند و گفتند: امروز دشمن از وارد کردن ضربه اساسی به نظام اسلامی ناامید است اما با استفاده از ابزارهای مختلف و پیچیده در صدد نفوذ است تا هویت جوان ایرانی، هویت مورد پسند آمریکا و استکبار باشد زیرا در این صورت برای پیاده کردن اهداف و نقشه‌های خود مشکل و هزینه‌ای نخواهد داشت.

و دقیقا امروز مسئله سند ٢٠٣٠ را مطرح می کنند و به نفوذ دشمن اشاره می کنند و مخالفت صریح خود را با اصل این سند نشان می دهند.

آیا آن هایی که در قرارگاه مرکزی هستند دچار اختلال نیستند... ؟!

و دهها و شاید هم 100 ها موارد دیگر از اختلال هایی که موجب شد معظم له کلمه "آتش به اختیار" را مطرح کنند.

انتظار این است که پس از فرمایشان رهبر انقلاب مبنی بر تقویت فرهنگ انقلابی و دیگر سیاست های اقتصاد مقاومتی در ایران اسلامی، همان قدر که با جدیت در ساخت موشک و تسلیحات نظامی اهتمام داریم، در تقویت پایه‌های فکری در مراکز تصمیم ساز، تصمیم گیر و اصلی اهتمام ورزیم؛ چرا که «آتش به اختیار» به معنای تقویت و بعد تقابل فکری و فرهنگی در قالب جهاد کبیر معنا شده است.

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد