سرویس: بیله سوار
کد خبر: 68132
|
13:01 - 1396/03/25
نسخه چاپی

افزایش خسارت تصادفات جاده ای بعلت تسطیح و رگلاژ غیر اصولی حریم جاده ها+تصاویر

افزایش خسارت تصادفات جاده ای بعلت تسطیح و رگلاژ غیر اصولی حریم جاده ها+تصاویر
تسطیح و رگلاژ غیر اصولی حریم جاده ها یکی از عواملی است که موجب می شود تا میزان خسارت در تصادفات جاده ای افزایش یابد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل از صبح مغان، با توجه به اصول و مقررات موجود در بحث حریم سازی جاده ها، اما در برخی نقاط شهرستان بیله سوار شاهد آن هستیم که حریم سازی به شکل نامناسبی اجرا می شود که در نهایت منجر به بروز تصادفات می شود.

تصویر زیر یکی از این نقاط است که به وضوح مشاهده می شود که ارتفاع جاده از حریم خاکی بالاتر بوده و هیمن امر سبب می شود خودروها در مواقع بروز حادثه از جاده پرت شده و واژگون شوند.

 

با توجه به اینکه ایجاد حریم برای جاده ها از مقرراتی است که متولیان راه سازی برای ایجاد امنیت وضع کرده اند لازم است در اجرای آن نیز دقت و نظارت کافی بر روی مجریان انجام شود تا از میزان خسارت در تصادفات جاده ای کاسته شود.

چند روز پیش انحراف به چپ یک دستگاه پژو در جاده روستای زرگر بیله سوار به علت نامناسب بودن حریم سازی کنار جاده منجر به واژگونی خودرو  شده و خسارت زیادی بر آن وارد کرد در حالیکه اجرای صحیح و اصولی ان می توانست به حد قابل ملاحظه ای خسارت وارده را کم کند.

 

 

روز گذشته (چهارشنبه) نیز یک دستگاه خودروی تاکسی پژو 405  با یک دستگاه تریلی کامیون در جاده بیله سوار- پارس آباد ما بین سه راه باغات مغان و روستای عزیز کندی به شدت برخورد کرده و موجب بروز خسارت به صاحبان وسایل نقلیه شد.

تصاویر زیر نیز بیانگر ان است که ارتفاع جاده از سطح حریم خاکی بالاتر بوده و باعث می شود خودروها نتوانند به راحتی به جاده برگشت داده شوند.

 

 

با این تفاسیر، تسطیح و رگلاژ اصولی حریم جاده ها می تواند به طور چشمگیری از میزان خسارت در تصادفات جاده ای بکاهد که البته دقت و نظارت مسئولان را دراین زمینه می طلبد.

گزارش از بهروز پیری

انتهای پیام/

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد