سرویس: بیله سوار
کد خبر: 68144
|
01:55 - 1396/03/26
نسخه چاپی

نجوای «العفو» مرزنشینان بیله سوار در آیین دومین شب قدر

نجوای «العفو» مرزنشینان بیله سوار در آیین دومین شب قدر
مراسم احیای دومین شب قدر همزمان با شب شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع) با حضور اقشار مختلف مردم در مسجد حامع بیله سوار برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل از  صبح مغان، در شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان که مصادف با شب شهادت امیر مومنان حضرت علی(علیه السلام) و دومین شب از شب های پرفیض قدر است، مومنین و روزه داران بیله سواری از پیر و جوان گرفته با حضور در مسجد جامع  این شهر با معبود خود راز و نیاز و برای آمرزش گناهان خود طلب مغفرت کردند.

مومنان روزه دار شامگاه تا سحر دومین شب از لیالی قدر را به پربایی اعمال مشترک و مخصوص شب های قدر از جمله اقامه نماز شب، قرائت دعای جوشن کبیر و ادعیه ماه رمضان و برپایی نماز پرداخته و قرآن را به واسطه شفاعت در درگاه الهی برسر گرفتند.

فریاد العفو و الغوث خلصنا من النار، فضای اين مراسم را آکنده از عطر معنویت کرد و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت در سوگ شهادت مولای متقیان امام علی(ع) مرثیه سرایی کردند و عاشقان آن امام بر مظلومیت این امام همام اشک ماتم ریختند.

نظير چنين مراسمي علاوه بربیله سوارمغان در بخش هاي تابعه اين شهرستان، از جمله جعفرآباد نیز پذیرای شب زنده داران لیله القدر بودند.

شب های 19، 21 و 23 ماه مبارک رمضان، به عنوان لیالی پرفیض و برکت قدر در نزد شیعیان و بسیاری از مسلمانان جهان دارای جایگاه ویژه ای است که در این شب ها مردم با قرائت ادعیه، اقامه نماز به شب زنده داری می پردازند و برای گشایش مشکلات در حق خود ودیگران دست به دعا بر می دارند.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد