سرویس: سیاسی
کد خبر: 68170
|
17:01 - 1396/03/26
نسخه چاپی

امام جمعه پارس آباد مغان:

جهاد سازندگي به اندازه 200 سال كار عمراني انجام داده است

جهاد سازندگي به اندازه 200 سال كار عمراني انجام داده است
امام جمعه پارس آباد مغان گفت: جهاد سازندگي بعد از انقلاب ضمن محروميت زدايي به اندازه 200 سال در كشور كار عمراني انجام داده است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازآران مغان،  حجت الاسلام والمسلمین سیدسعيد رشادي ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه پارس آباد با عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت علی(ع)  اظهار داشت: امروز ۲۶ خردادماه مصادف با سالروز شهادت شهیدان بخارایی، امانی، صفارهرندی و نیک‌نژاد است که برای انقلاب جانفشانی کرده‌اند.

امام جمعه پارس آباد به سالروز تشکیل جهاد سازندگي در سال 1358 به فرمان حکیمانه حضرت امام(ره) پرداخت و ضمن تقدیر از دست‌اندرکاران این مجموعه، افزود: جهاد سازندگي از بدو تاسيس دستاوردهاي بزرگي براي كشور و نظام به ارمغان آورده است و به بركت اين نهاد بيشتر شهرها و روستاهاي كشور كه اوايل انقلاب دسترسي چنداني به راه مناسب و آب نداشتند هم اكنون از نعمت آب، برق، گاز، تلفن و راه مناسب برخوردارند.

وي با بيان اينكه بعد از انقلاب با روحيه جهادي و انقلابي عده اي جوان جهاد سازندگي شكل گرفت، گفت: به بركت همين روحيه جهادي، بعد از انقلاب روستاهاي اقصي نقاط كشور از نعمت راه مواصلاتي مناسب، مدرسه، خانه بهداشت، آب، برق، گاز و... برخوردار شدند و به معناي واقعي ضمن محروميت زدايي به اندازه 200 سال در كشور كار عمراني انجام شد.

رشادي تصريح كرد: امروز هم توصیه من به نیروهای تازه وارد در جهاد کشاورزی این است که روحیه جهادی و انقلابی خود را حفظ کنند و تا زماني كه اين روحيه جهادي در آنها تقويت شود پيروز تمام عرصه ها خواهند بود.

امام جمعه پارس آباد با بيان اينكه امروز آمريكا براي ايران تهديد نيست و ترسي هم از عربده كشي هايش ندارد، افزود: ملت ايران امروز يك ملت بزرگ با اراده قوي و منسجمي است كه در هشت سال دفاع مقدس اين را نشان داد و ثابت كرد كه قدرت و اراده به زانو درآوردن مستكبران را دارد و تسليحات نظامي استكبار پشيزي در مقابل ايمان و اعتقاد به خدا و پايبندي به نظام و ولايت ملت ايران ندارد و نخواهد داشت.

رشادي با اشاره به روز جهاني بيابان زدايي گفت: بيابان زدايي نيازمند عزم جدي است كه بارها از سوي مقام معظم رهبري بر مهار و آباداني آن تاكيد شده است.

وي به 31 خرداد سالروز شهادت مصطفي چمران اشاره كرد و افزود: شهيد چمران با عنوان نابغه ايراني در جهان غرب و آمريكا شناخته شده است كه در سال 1360 به شهادت رسيد و اين روز به نام بسيج اساتيد نامگذاري شده است.

رشادي به یکم تیرماه سالروز تاسیس تبلیغات اسلامی به فرمان حضرت امام(ره) و روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی اشاره کرد و ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامی تاكنون موفق عمل كرده و کارهای ارزشمندی در مناسبت‌های مختلف انجام می‌دهد و مي طلبد دست اندركاران دولتي به نيازهاي این سازمان، بصورت ویژه توجه نمایند.

وي با اشاره به توصيه هاي رهبر معظم انقلاب نسبت به مسوولان گفت: معظم له همواره بر اين تاكيد دارند كه هيچ وقت به دشمن اعتماد نكنيد، دشمن دشمن است و مسوولان ما نبايد به آنان اعتماد كنند.

امام جمعه پارس آباد در ادامه با بيان اينكه عامل اصلی عملیات های تروریستی در ایران، عربستان و رژيم آل سعود است، بيان كرد: در هفته اخير نيروهاي امنيتي ما نزديك 40 ، 50 گروه تروريست قبل از اينكه اقدام تروريستي انجام دهند در نطفه خفه كردند كه اين امر نشان از اقتدار نظام و قواي نظامي و انتظامي و سربازان گمنام امام زمان(عج) و خاصه توجه ويژه خداوند متعال است.

رشادي همچنين با تاکید بر اینکه فرهنگ‌سازی پرداخت زکات یک وظیفه همگانی است، خاطرنشان كرد: در قرآن کریم بارها بر پرداخت زکات به عنوان یک فریضه واجب الهی تاکید شده و ضرورت دارد تا همه باید برای اشاعه فرهنگ پرداخت زکات و نهادینه شدن آن در جامعه اسلامی تلاش کنند.

امام جمعه پارس آباد در پايان اهالی این شهرستان را برای کمک رسانی به رزمندگان جبهه مقاومت و مدافعان حرم سفارش کرد.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد