سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 68177
|
05:05 - 1396/03/27
نسخه چاپی

طلاق؛ بهانه یا یک مُلزم اجتماعی

 طلاق؛ بهانه یا یک مُلزم اجتماعی
هر چند بیکاری و اعتیاد و ده ها معضل اجتماعی زمینه ساز طلاق هستند، اما آیا می توان این معضل اجتماعی را یک مُلزم اجتماعی برشمرد یا به یک بهانه تشبیه کرد که تنها صورت مسئله را پاک می کند؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازکوثرخبر، مسایلی همچون فقر، اعتیاد، مشکلات اقتصادی و بیکاری در زمینه سازی برای وقوع طلاق موثر عمل می کند.

البته برخی از زوجین علی‌رغم وجود این مشکلات به زندگی زناشویی خود ادامه می‌دهند اما عده‌ای نیز به علت عدم درک صحیح از یکدیگر و فقدان تفاهم جدایی را انتخاب می‌کنند.

حال ده ها معضل اجتماعی زمینه ساز طلاق هستند، اما آیا می توان این معضل اجتماعی را یک مُلزم اجتماعی برشمرد یا به یک بهانه تشبیه کرد که تنها صورت مسئله را پاک می کند؟

شاید درک و فهم این مسئله مبنی بر سازش، پس از وقوع چنین معضلات دردناک و چالش های اجتماعی تقریباً غیرممکن است ولی ایستادگی و مبارزه نیز یکی دیگر از راهکارهای دوری از این معضل است و یقیناً تبعات اجتماعی اندکی را نسبت به جدایی یا طلاق برای زوجین به وجود خواهد آورد.

کارشناسان بر این معتقد هستند که مبارزه با بیماری اعتیاد، بیکاری و در ادامه آن طلاق در بین زوجین شاید از اعمالی باشد که زن و شوهر حداقل ارزش گذاشتن زمانی هرچند بلند یا کوتاه را برای زندگی زناشویی خود داشته باشند؛ چرا که داشته های بسیاری را پس از واقعه طلاق از دست خواهند داد.

برخی هستند که پذیرش طلاق و پیامدهای آن را یک اصل برای مدیریت طلاق عنوان می کنند، اگر فردی طلاق و پیامد آن را نپذیرد دچار مشکلات عدیده‌ی زیادی می‌شود اما با پذیرش طلاق و برنامه‌ریزی برای داشتن زندگی نرمال می‌تواند عواقب و پیامدهای طلاق را مدیریت کند.

اولین اقدام درجهت بازسازی زندگی حین بروز مسائل و مشکلات خانوادگی از جمله طلاق، پذیرش جنبه‌های مثبت و منفی این قضیه می‌باشد، با پذیرش بازسازی زندگی زناشویی خود، راه برای برداشتن گام‌های بعدی فراهم است.

همانطور که عنوان شد در اکثر مواقع و در زندگی امروزی یک اجتماع، شدت آسیب وارده از قضیه طلاق به دلایل مشکلات موجود نزد زنان محتمل‌تر به نظر می‌رسد اما این به آن معنی نیست که زن می بایست مبارز اصلی پیش از طلاق برای بازسازی زندگی زناشویی خود باشد؛ استحکام یک خانواده به تداوم و سعی و تلاش زوجین بستگی دارد.

افسردگی، ناامیدی، احساس شکست و بد بودن، تفکر من بدم او خوب است یا من خوبم او بد است، استرس، دیدگاه نامناسب جامعه نسبت به فرد از جمله زنان، عدم کنترل عواطف و احساسات نشات گرفته از طلاق و .. از عواقب طلاق می‌باشد که لازم است زوجین قبل از هر اعمالی به این موارد هوشیار باشند.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد