سرویس: اجتماعی
کد خبر: 68187
|
11:38 - 1396/03/27
نسخه چاپی

تیر دروازه هایی از جنس لاستیک؛محروميت كودكان در زمین هاي خاکی پارس آباد/ تصاویر

  تیر دروازه هایی از جنس لاستیک؛محروميت كودكان در زمین هاي خاکی پارس آباد/ تصاویر
کودکان پارس آبادي در عمق محرومیت از حداقل امکانات در زمین‌های خاکی اين شهر به ورزش فوتبال می پردازند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازآران مغان، کودکان پارس آبادي اين روزها در عمق محرومیت از حداقل امکانات در زمین‌های خاکی به ورزش فوتبال می پردازند.

زمین های خاکی كه شاید برای بعضی ها جذاب و یادآور خاطرات کودکی باشد اما برای این کودکان، نشان عدم امکانات و فضای بازی مناسب در اين شهر است.

ﺯﻣﻴﻦ ﻫﺎﻱ خاكي ﻛﻪ در میان ﺳﺎﺧﺘﻤﺎﻥ ﻫﺎﻱ ﺷﻬﺮﻱ ﺭﻫﺎ ﺷﺪﻩ اﻧﺪ پس اﺯ جمع آوری ﺳﻨﮓ ﻫﺎ و ﻛﻠﻮﺥ ﺗﻮﺳﻄ کودکان و نوجوانان ﺗﺒﺪﻳﻞ ﺑﻪ ﺯﻣﻴنی برای بازی ﻓﻮﺗﺒﺎﻝ ﻣﻲ ﺷﻮﺩ و آنها با کمترین امکانات ﺩﺭ اﻳﻦ ﺯﻣﻴﻦ ﻫﺎ ﺑﺎﺯﻱ می کنند.

هر چند بازی فوتبال در زمین‌های خاکی اوج لذت و هیجان خاص خود را دارد، اما کودکان و نوجوانانی هستند که از لحاظ مالی وضعیت ضعیفی دارند و نمی توانند خود را به عرصه فوتبال نشان دهند و در کوچه و خاک بازی میکنند.

کافی ست گذری به محلاتي مثل چنگيز شاهي، زيرنهر تراب و... در شهر پارس آباد داشته باشیم تا فقر را از نزدیک در لباس‌های وصله‌دار و خاکی با كفش هاي كتاني، توپ‌های پلاستيكي، سرو صورت‌های گرد و خاکی در چهره كودكان مشاهده کنیم.

كودكان محله چنگيز شاهي و ديگر محلات حاشيه شهر پارس آباد اين روزها براي پر كردن اوقات فراغتشان به دلیل نبود امکانات ورزشی و امکانات اولیه ای هم چون توپ فوتبال یا میدان ساده مناسب فوتبال، مجبورند در ميان لاستیک هاي كهنه خودروها، میدان فوتبالي براي خود درست كرده و مشغول بازي فوتبال شوند.

در حالی که همواره شعارهای ضرورت غنی سازی اوقات فراغت کودکان، نوجوانان و جوانان ما را به محاصره می کشد، در این میان اما به نظر می رسد فاصله میان حرف تا عمل مسوولان همچنان زیاد است انگار فراموش کرده اند که نسل های آینده قرار است از همین مکان ها بلند شوند.

نسل هايي از جنس اكبر ايماني، واحد بخشي، سجاد شهبازاده و... كه اكنون در تيم هاي فوتبال پديده خراسان، پارس جنوبي جم و استقلال تهران پا به توپ هستند از همين زمين هاي خاكي به ليگ برتر رسيده اند.

كودكان و نوجوانان پارس آبادي همواره از کمبود امکانات ورزشی رنج می برند و درک عمق محرومیت و فقر امکانات ورزشی در این شهر تنها با حضور مستقیم مدیران و مسئولان میسر است.

با توجه به اهمیت و جایگاه ورزش و نیز کمبود امکانات منطقه در زمینه زیرساخت های ورزشی، هر چقدر در ورزش شهرستان پارس آباد هزینه شود، سرمایه‌گذاری است و طي سالهاي اخير هم یکی از موارد مهم در بحث پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، اهمیت دادن به ورزش و فراهم کردن زیرساخت‌های آن برای فعالیت همگان است.

تصاویری از ورزش فوتبال کودکان در محله چنگيز شاهي شهر پارس آباد در ميان انبوهي از لاستيك كه در زمین خاکی درست كردن را مشاهده می کنید.

///

///

///

///

///

گزارش از مرتضي بري

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد