سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 68214
|
05:06 - 1396/03/28
نسخه چاپی

آغاز برداشت عدس از مزارع شهرستان کوثر

 آغاز برداشت عدس از مزارع شهرستان کوثر
با توجه به کمبود آب کشاورزی یکی از ضروریات امروز کشاورزان منطقه کاشت و برداشت محصولات عدس در منطقه است که امسال نیز همانند سال های گذشته این محصول پربازده از مزارع این شهرستان برداشت می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازکوثرخبر، شهرستان کوثر مناسبت ترین سطح زیر کشت محصولات عدس را در استان اردبیل دارد که چند سالی است که از شکل سنتی به مکانیزه تغییر یافته و عملیات کاشت، داشت و برداشت انجام می شود.

هر چند امسال به علت کمبود بارش باران در وقت مقرر کاشت، کشاورزان نگران محصول خود بودند ولی امسال سال زراعی خوبی برای کشاورزان کوثری بود به طوری که عدس بسیار مرغوب وبدون آفتی را برداشت می کنند.

در سال‌های گذشته به علت زحمات فراوان در مراحل کاشت و برداشت این محصول، عمده کشاورزان دیم کار کوثری از کاشت آن خودداری می‌کردند، ولی چند سالی است به علت استفاده از وسائل مکانیزه استقبال آنها زیاد شده است بطوری که محصول پربازده با کیفیت مناسبی را برداشت می کنند؛ جوانان این منطقه نیز از جمله کشاورزان نسل سومی هستند که این محصول را نیز به صرفه دانسته و به کاشت و برداشت آن پرداخته اند.

با توجه به کمبود آب کشاورزی یکی از ضروریات امروز کشاورزان منطقه کاشت و برداشت محصولات عدس در منطقه است که امسال نیز همانند سال های گذشته این محصول پربازده از مزارع این شهرستان در مساعد ترین و مناسبترین شرایط آب و هوایی برداشت می شود.

از مزایای کاشت محصول عدس می‌توان به تثبیت ازت هوا در خاک، کاهش آفت زراعی، حاصلخیزی خاک و استفاده بهینه از آیش زمین و افزایش دو برابری عملکرد کاشت محصول بعدی یا جایگزین که موجب اقتصادی کشاورز می‌شود، اشاره کرد.

به گفته کارشناسان منطقه عملکرد این محصول 400 کیلوگرم در هکتار است؛ عدس کوثر به علت مرغوبیت خاص خود به جز مصرف شهرستان به سایر نقاط کشور صادر می شود.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد