سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 68220
|
12:12 - 1396/03/28
نسخه چاپی

قابل توجه نماینده محترم؛

آقای ملکی به جای مرور قانون وزارت ارشاد، به فکر زیر ساخت تنها سینمای شهر باشید

آقای ملکی به جای مرور قانون وزارت ارشاد، به فکر زیر ساخت تنها سینمای شهر باشید
طبق قانون وزارت ارشاد موظف به مشارکت در ایجاد، توسعه و تجهیز سینماهای وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی لذا نماینده شهرستان به جای مرور بر قانون بهتر است برای زیر ساخت تنها سینمای مشگین‌شهر چاره‌ای اندیشه کند که از 10 سال پیش متروکه مانده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازسفیرمشکین، اخیراً نماینده شهرستان مشگین‌شهر در بازدید از  تنها سینمای شهرستان که بیش از 10 سال است بسته و متروکه مانده و به انباری و محلی برای زندگی خزندگان تبدیل شده و دل هر رهگذری که از کنار آن عبور می‌کند را می‌رنجاند اظهار کرده بود که طبق دیداری که با وزیر ارشاد داشتیم مقرر شده تعمیر وآماده سازی ساختمان سینما به عهده شهرداری و تمام هزینه های مربوط به تجهیز اعم از مبلمان داخلی ولوازم ودستگاه‌های مربوطه برای تکمیل  اندازی سینما آزادگان از طریق وزیر ارشاد تامین گردد.

وی همچنین اعلام کرده بود که طی جلساتی که با صالحی امیری وزیر ارشاد داشته ایم مجوز تامین هزینه تجهیز و دستگاه‌آلات سینمای مشکین شهر را دریافت کردیم.

این در حالی است که در سال‌های گذشته و در زمان نماینده سابق نیز وزیر ارشاد به این شهرستان سفر کرده و قول مساعد داده بود که در صورت آماده سازی محل و انجام تعمیرات، تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی تنها سینمای شهرستان در اختیار شهرستان قرار خواهد گرفت اما متاسفانه در طول این دوره از شورای اسلامی این امر به توافق نرسید و تنها سینمای شهرستان همچنان در بلاتکلیفی است.

لازم به ذکر است برای راه اندازی این سینما بخش خصوصی نیز اعلام آمادگی کرده بود اما متاسفانه به علت عدم توافق این امر نیز محقق نشد.

حال اینکه نماینده شهرستان با وزارت ارشاد جلساتی داشته و وعده‌هایی هم گرفته حرفی نیست اما نکته قابل توجه این است که این جلسات خروجی چندانی نداشته است چرا که طبق قانون وزارت ارشاد موظف به مشارکت در ایجاد، توسعه و تجهیز و ادارة کتابخانه‌های عمومی و تأسیسات فرهنگی،هنری و سینمایی وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سراسر کشور می‌باشد و این از وظایف ذاتی وزارت ارشاد است.

لذا بر طبق این قانون وزیر ارشاد در سفر به این مشگین شهر نیز اعلام امادگی کرده بود که شهرستان ساخت و ساز و تعمیرات سینمای شهرستان را انجام دهد و وزیر ارشاد نیز تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی تنها سینمای شهرستان را به مشگین‌شهر واگذار کند.

بنابراین لازم است نماینده شهرستان به جای دوباره کاری برجسته سازی قانون وزارت ارشاد فکری به حال زیر ساخت این سینما داشته باشد که سالهاست به حال خود رها شده و هر مسئولی در هر دوره‌ای وعده‌های سرخرمن داده اما باز به حال خود رها شده است.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد