سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 68233
|
08:49 - 1396/03/29
نسخه چاپی

برداشت زردآلو از 430 هكتار از باغات شهرستان كوثر آغاز شد

 برداشت زردآلو از 430 هكتار از باغات شهرستان كوثر آغاز شد
محصول زردآلوی كوثر به لحاظ كیفیت و زودرس بودن رتبه ممتازی را در استان اردبیل دارد بطوری که میزان برداشت این محصول در برخی مزارع در هر هکتار به 8 تن می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازکوثرخبر، 430 هكتار از باغات شهرستان کوثر به درخت زردآلو اختصاص دارد كه امسال به طور متوسط از هر هكتار 5/3 تن زرد آلو برداشت خواهد شد.

محصول زردآلوی كوثر به لحاظ كیفیت و زودرس بودن رتبه ممتازی را در استان اردبیل دارد بطوری که میزان برداشت این محصول در برخی مزارع در هر هکتار به هشت تن می‌رسد.

زردآلوی تولیدی در شهرستان کوثر به لحاظ طعم نیز رتبه نخست زرد آلوی تولیدی در سطح استان را دارد؛ هر چند میزان تولید این محصول شیرین و ارگانیک در این شهرستان نسبت به دیگر مناطق کمتر است ولی کیفیت و برداشت زرد آلو بدون دخالت کودهای شیمیایی و ...، حرف اول را در استان و منطقه می زند.

مهم ترین ارقام زردآلوی كوثر شكرپاره، نوری، اردوباری، نوری اصفهانی، شاهرودی، تهرانی و حسین خانی است که از میان اینها ارقام تهرانی و شكرپاره به دلیل زودرس بودن و كیفیت مورد توجه ویژه مسافران و میهمانان تابستانی است.

این محصول زرد رنگ بیشتر در باغات شهر گیوی و همچنین بخش مرکزی این شهرستان تولید می شود، این مناطق یكی از مناطق استراتژیک تولید زرد آلو با کیفیت در منطقه شناخته شده است.

به گفته کارشناسان مربوطه میزان برداشت محصول زرد آلو در سال جاری از باغات این منطقه بیش از یک هزار تن خواهد بود.

 

برداشت زردآلو از 430 هكتار از باغات شهرستان كوثر آغاز شد/ارقام تهرانی و شكرپاره برند کیفیت کشوری را دارند
برداشت زردآلو از 430 هكتار از باغات شهرستان كوثر آغاز شد/ارقام تهرانی و شكرپاره برند کیفیت کشوری را دارند

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد