سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 68246
|
10:37 - 1396/03/29
نسخه چاپی

خدمات ویژه در مرکز درمان ناباروری قفقاز اردبیل:

دستورالعمل حمایت از زوجین نابارور ابلاغ شد

دستورالعمل حمایت از زوجین نابارور ابلاغ شد
مهران اوچی سرپرست جهاددانشگاهی استان اردبیل گفت: خدمات درمان نازایی مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی اردبیل با تخفیف مصوب شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به زوج های نابارور ارائه می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازآذرسلام، سرپرست جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل از انعقاد قرارداد همکاری بین جهاددانشگاهی و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان اردبیل در راستای حمایت­های لازم از زوج­های نابارور مطابق با ضوابط و مقررات مندرج در دستورالعمل ابلاغی حمایت از زوجین نابارور در مرکز درمان ناباروری قفقاز خبر داد.

مهران اوچی اردبیلی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در جهت افزایش جمعیت و ابلاغ سیاست‌های جمعیتی از سوی ایشان خاطرنشان کرد: این طرح با توجه به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص سیاست‌های جمعیتی اجرا می‌شود.

وی افزایش نرخ رشد جمعیت، برقراری دسترسی عادلانه به خدمات درمان ناباروری، کاهش پرداخت از جیب مردم برای درمان ناباروری و بهبود کیفیت ارائه خدمت را از اهداف کلی این طرح اعلام و اضافه کرد: با توجه به بالا بودن هزینه درمان ناباروری، متاسفانه بسیاری از زوج­های نابارور به دلیل شرایط نامناسب مالی نمی‌توانند اقدام به درمان و فرزندآوری کنند به همین خاطر این طرح فرصت خوبی برای چنین زوج­هایی است تا با رفع مشکل خود صاحب فرزند شوند.

سرپرست جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل با بیان اینکه ناباروری در کاهش جمعیت کشور 15 درصد نقش دارد اضافه کرد: حل مشکل ناباروری زوجین، نه تنها به افزایش نرخ جمعیت و ارتقای سلامت جسمی آنان کمک خواهد کرد بلکه سبب خواهد شد تا سلامت زوجین نابارور و خانواده‌های آنان در سایر ابعاد سلامت مانند ابعاد اجتماعی، روانی و معنوی ارتقا یابد.

اوچی اردبیلی با اشاره به آمادگی مرکز درمان ناباروی قفقاز برای ارائه خدمات به زوج­های نابارور تصریح کرد: این مرکز به دلیل داشتن پشتوانه‌ای علمی و مستحکم به نام پژوهشگاه رویان که نماد درمان ناباروری در دنیا معرفی شده است توانسته در این زمینه کارنامه درخشانی از خود برجای بگذارد.

وی افزود: از این رو یک پتانسیل 20ساله ارائه درمان موفق در کشور که در رویان وجود دارد پشت این مجموعه قرار گرفته است تا بتواند به روز‌ترین روش‌های درمانی را به کار ببندد.

سرپرست جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل با بیان اینکه برنامه حمایت مالی زوج‌های نابارور و مدیریت و توسعه خدمات درمان ناباروری از مجموعه برنامه تحول نظام سلامت است، تصریح کرد: بر اساس بخشنامه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، کلیه زوج‌های مراجعه کننده به مرکز درمان ناباروری مشروط به دارا بودن شرایط مندرج در دستورالعمل، برای استفاده از روش­های درمانی میکرواینجکشن(ICSI)‌‌، تلقیح آزمایشگاهی(IVF)، انتقال جنین‌های فریز شده و تلقیح داخل رحمی (IUI) تحت پوشش حمایتی قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/ر

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد