سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 68256
|
13:33 - 1396/03/29
نسخه چاپی

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اردبیل:

اولین جشنواره کشوری عسل در مشگین برگزار می شود

	اولین جشنواره کشوری عسل در مشگین برگزار می شود
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: این جشنواره بمنظور افزایش جذب توریست و گردشگر به منطقه برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازآذرسلام، بهلول تکلوی با اشاره به اولین جشنواره عسل به منظور شناساندن ارزش غذایی عسل و  قابلیت ها و توانمندی های شهرستان مشکین شهردر تولید عسل اظهار داشت: این جشنواره بمنظور افزایش جذب توریست و گردشگر به منطقه برگزار می شود.

وی گفت: حرفه زنبورداری نقش موثری در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در منطقه مشکین شهر دارد.

تکلوی افزود: این شهرستان به دلیل قرار گرفتن در دامنه پر مهر سبلان از تنوع گونه های گیاهی متنوع ؛ آب و هوای بسیار مطلوب و از باغات مثمره وسیعی برخوردار است که همین قابلیت ها و توانمندی ها باعث شده که حرفه باغداری در کنار پرورش زنبور عسل روز بروز در منطقه گسترش یابد.

او خاطر نشان ساخت برگزاری این جشنواره فرصت بوده تا این شهرستان و دیگر نقاط استان قابلیت ها و توانمندی های خود را در صنایع تبدیلی و بسته بندی و صادرات این محصول ارزشمند به نمایش بگذارند و برند عسل سبلان را به عنوان نمادی از توانمندی های ارزشمند این استان  در سطح ملی و جهانی معرفی کنند.

وی گفت: اولین  چشنواره با مشارکت بخش خصوصی به مدت ده روز در نیمه دوم مرداد ماه برگزار خواهد شد که تاریخ دقیق آن متعاقباً به اطلاع عموم خواهد رسید.

این مسئول در ادامه سخنان خود با اشاره به فواید بی نظیر عسل در سلامت جسم و روان وبرنامه ریزی برای افزایش سرانه مصرف آن در کشور افزود: تولید سالانه عسل دراستان 6 هزار تن بوده و که پیش بینی می شود با گسترش و تقویت صنایع تبدیلی وبسته بندی در این این بخش برند مرغوب عسل ناب سبلان را به عنوان تولید برتر این محصول در سطح ملی و جهانی به مصرف کنندگان معرفی شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اظهار داشت: عسل جایگزینی فوق‌العاده برای شکر است که هم شیرین و هم سالم است. گرچه ساختار شیمیایی عسل حاوی قندهای ساده ای محسوب می شود اما این ساختار کاملا متفاوت از ترکیبات شکر سفید است.

او اضافه کرد: عسل حدود ۳۰٪ گلوکز و ۴۰٪ فروکتوز یعنی دو عنصر تک‌‌قندی یا قند ساده، با ۲۰٪ قندهای پیچیده دارد، عسل همچنین حاوی دکسترین و فیبر نشاسته بوده که این ترکیب به تعدیل میزان قند خون کمک شایانی می‌کند.

انتهای پیام/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد