سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 68264
|
15:48 - 1396/03/29
نسخه چاپی

رئیس شورای اسلامی مشگین‌شهر:

شهرداری بالغ بر 20 میلیارد ریال بدهی و 400 میلیاردریال طلب دارد

شهرداری بالغ بر 20 میلیارد ریال بدهی و 400 میلیاردریال طلب  دارد
رئیس شورای اسلامی مشگین‌شهر گفت: شهرداری مشگین شهر بالغ بر 200 میلیارد ريال بدهی دارد که در مقابل 400 میلیارد ريال از دستگاه‌ها، اشخاص، ماده 100، زمین‌های شهرداری، واحدهای تجاری شهرداری و ... دریافتی دارد .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازسفیرمشکین، اکبر تقی زاده رئیس شورای اسلامی مشگین‌شهر در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان ضمن تقدیر از عملکرد شهردار مشگین‌شهر در مدیریت شهری گفت: از زمان روی کار آمدن خیرجو خدمات ارزشمندی در این شهر صورت گرفته است به طوری که علاوه بر مدیریت شهر توانست برای اولین بار در طول تاریخ مشگین‌شهر، سد معبر را جمع‌آوری و ساماندهی کند.

 

وی افزود: از زمان روز کار آمدن شهردار فعلی مشگین‌شهر بالغ بر 30 میلیارد ريال از بدهی شهرداری تسویه شده است و کلیه عملیاتی عمرانی شهرداری با آغاز فصل کاری شروع شده است.

 

رئیس شورای شهر مشگین شهر در خصوص آسفالت معابر مشگین‌شهر گفت: 7 ماه پیش بخشی از قیر مورد نیاز شهرداری برای ساماندهی معابر شهر خریداری شده بود اما به علت وضعیت نامناسب هوا به تاخیر افتاد و در حال حاضر کارهای عمرانی شهرداری به سرعت در حال اجراست.

 

تقی زاده خاطر نشان کرد: بالغ بر 45 میلیارد ريال از کارهای عمرانی شهرداری برون سپاری شده و توسط پیمانکاران در حال اجرا است.

 

وی در خصوص تامین قیر مورد نیاز شهرداری گفت: در سال گذشته 500 تن قیر یارانه‌ای از محل اعتبارات استانی خریداری شده متاسفانه برخی از مسئولان به نام خود مصادره می‌کنند در حالی که هیچ نقشی در تهیه و تامین آن نداشته اند.

 

تقی زاده ادامه داد: علاوه بر 500 تن قیر یارانه‌ای از محل اعتبارات داخلی 300 تن دیگر توسط شهرداری مشگین‌شهر خریداری شده و 500 تن نیز در آستانه خرید است که به زودی خریداری و کلیه معابر اصلی، فرعی و کوچه‌های این شهر  از نعمت آسفالت بهرمند خواهند شد و دیگر مشکلی از بابت آسفالت نخواهیم داشت.

 

وی در خصوص قیر یارانه‌ای گفت: از محل اعتبارات استانی تنها قیر به شهرداری واگذار شده و کلیه هزینه‌های جاری اعم از مسالح، ماشین آلات و ... از منابع داخلی شهرداری پرداخت شده است.

 

رئیس شورای اسلامی مشگین‌شهر گفت: برای اولین بار 200 میلیون ريال عوارض برای منطقه نمونه گردشگری تعریف شده که آن‌هم هنوز پرداخت نشده است اما در مقابل بیش از 200 میلیون ريال برای محوطه سازی و ... خدمات به این مجموعه ارائه شده است.

 

وی همچپنین از ساماندهی خیابان آیت خبر داد و گفت: این خیابان نیز سال‌ها بلاتکلیف مانده بود که خوشبختانه بازگشایی شده و در محله ساماندهی قرار گرفته و در کنار آن پارکینک مجموعه شیخ حیدر نیز بازگشایی و ساماندهی می‌شود.

 

تقی زاده در خصوص میدان ورودی مشگین‌شهر نیز گفت: عملیات عمرانی این میدان نیز در حال اجراست و تلاش می‌شود تا پایان تیر ماه این میدان نیز آماده افتتاح شود.

 

رئیس شورای اسلامی مشگین‌شهر گفت: نمایندگان مجلس در تلاش برای تصویب و جذب اعتبار برای شهرهای بالای 50 هزار نفر هستند که در صورت تحقق این امر سهم شهرداری مشگین شهر 16 میلیارد ريال خواهد بود که 5 میلیارد ريال آن برای ساماندهی اعم از جدول گذاری، پازل چینی، زیرسازی  وآسفالت )حسنعلی درسی و کوی ولایت، 5 میلیارد ريال آن برای ساماندهی بافت‌های فرسوده و فرهنگی شهر و مابقی برای سایر موارد هزینه خواهد شد.

 

وی در خصوص ساماندهی خیابان سپاه که به پارک جنگلی وصل می‌شود گفت: برای اصلاح این مسیر 161 میلیون تومان از محل اعتبارات استانی و مابقی هزینه‌ها از محل منابع داخلی شهرداری در نظر گرفته شده و توسط پیمانکار در حال اجراست.

 

تقی زاده در خصوص بدهی 230 میلیاردی شهرداری نیز گفت: در یک سال گذشته شهردار مشگین‌شهر توانسته است بالغ بر 30 میلیارد ريال از بدهی‌های خود را پرداخت کند و در حال حاضر 197 میلیارد ريال شهرداری بدهی دارد که جزئیان آن بدین شرح است.

 

1.

بدهی ثبت شده برابر آخرین تراز آزمایشی

116.022.866.892 ريال

2.

بدهی اعلامی از طرف کارپردازی

2.000.000.000 ريال

3.

بدهی صورت وضعیت‌های ثبت نشده عمرانی

30.156.229.691 ريال

4.

بدهی بابت پرونده‌های تملک حقوقی

14.000.000.000 ريال

5.

بدهی بابت پرونده‌های بلاتکلیف در واحد عمران

15.000.000.000 ريال

6.

بدهی ثبت نشده کارکنان شهرداری

20.000.000.000 ريال

جمع کل بدهی شهرداری

197.179.096.583 ريال

 

 

وی در پایان گفت: در مقابل این مبلغ بدهی، شهرداری بالغ بر 400 میلیارد ريال از دستگاه‌ها، اشخاص، ماده 100، زمین‌های شهرداری، واحدهای تجاری شهرداری و ... دریافتی دارد که امید است اعضای شورای دوره پنجم بتوانند این درآمدها و بدهی‌های شهرداری را به نحو احسن مدیریت کند.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد