سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 68306
|
14:11 - 1396/03/30
نسخه چاپی

روز جهانی قدس؛ روز اقتدار ملی و غیرت مسلمین

روز جهانی قدس؛ روز اقتدار ملی و غیرت مسلمین
آخرین جمعه ی ماه مبارک رمضان نزدیک است، چفیه اتحادتان را علم کنید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازسفیرمشکین، دهه‌ی آخر ماه مبارک رمضان است و آخرین جمعه‌ی این ماه در راه است، این روز را مسلمانان تجمعی عظیم به راه می‌اندازند، به یاد دهه‌ی انقلابی که با تجمع مردمی به جنگ با استکبار شتافتند.

این روز، روز میدان نبرد است. سربازان این میدان، ارتشی و نظامی، بسیجی یا هر ارگان خاص دیگری نیست. این روز من و تو و همه‌ی آحاد مردم سرباز میدان هستیم. این روز هر نوزاد شیرخواری ارشد میدان است، به یاد شیرخواران ترور شده، این روز هر کودکی فرمانده میدان است، به یاد نسل کشی های انجام گرفته شده.

 

این روز، روز قدس است، روز رشادت و روز اتحاد است. این روز روز مشت است، روز ندای الله اکبر، روز نصرت است، روز ترور هرگونه اسکتبار و ظلم، با سلاح ایمان و تقوا است.

 

این روز، کلمه‌ی شهادت بر زبان رانید، با گواه الهی چفیه بر گردن نهید و به پشتوانه ی او بند کفش هایتان را ببندید.

 

این روز، میدان نبرد خاکریز نیست، میدان نبرد سخت نیست، نرم شده است تیر بر فرهنگ ما رفته است. این روز عَلَم فرهنگمان را محکم بگیریم؛ فرهنگ اتحاد، فرهنگ بشردوستی، فرهنگ تدیّن، فرهنگ اطاعت و عبادت، فرهنگ نصرت و ...

 

روز قدس، روز غیرت است، روز مقاومت و ایستادگی است. صحنه‌ی قدس، صحنه‌ی تئاتر نیست به تماشایش بشینیم، صحنه‌ی قدس را من و تو می سازیم به پاس غیرتی که خدا در وجدانمان، نسبت به هر مظلومی در هر گوشه و کناری، عنایت داشته است.

 

عده‌ای شبهه ناک می‌گویند، آیا شرکت در این راهپیمایی واجب است؟

 

پاسخ: برای کسانی که عذری ندارند و امکان شرکت در راهپیمایی را دارند واجب است. اگر دفاع از مظلوم و برائت از دشمنان واجب است، بهترین روز اعلام برائت، روز قدس است. عده ای به مسلمانان فلسطین کمک مالی می کنند و عده‌ای در جنگ آنها شرکت می‌کنند و عده‌ای هم کمک لسانی می‌کنند. پس از جهاتی واجب است. اگر شما کسی را هم به راهپیمایی ببرید، در ثواب آن شریک هستید.

 

اما، قبل از واجب شرعی بودن، نباید فراموش کرد که این یک وظیفه انسانی است، و برای هر انسانی ایجاب می کند که از انسانیت خود مایه گذاشته و به دفاع از حق هر مظلومی به پا خیزد.

 

روز قدس، روز انفاق است، نه با مال و نه با جان. انفاق مشت هایت است، انفاق ندای الله اکبر گویانت است، روزِ انفاقِ الگو بودنت برای نسل هایت است، برای ساختن تاریخی از رشادت هایت، برای ایجاد یک جنبش ملی و یک اعتراض همگانی و نمایش اتحاد مسلمانان و در رأس آن اجرای حکم الهی که رأس هدف استکبارگرایان محکوم ساختن این حکم است.

 

روز قدس، روز حمایت از حقوق بشر است، برای امضایش روز جمعه حضور یابیم. و لب به اعتراض به پایمال گشتن حقوق هرگونه بشری بگشاییم.

 

این روز، روز فریاد است. طبل اتحاد بر زنید و رشته‌ی سکوت برکَنید. تارتان ایمان باشد و پودتان اتحاد. با این تار و پود صالح به شعله‌ور ساختن غیرت همت کنید؛ غیرتی که ریشه اش در هر انسانی است اما روشن کردنش گاهی به تعویق افتاده است. این روز، روز تعویق نیست، بلکه زمانش است.

 

یا حق، وعده‌ی ما روز جمعه با ندای «نصر من الله و فتح القریب».

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد