سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 68320
|
10:23 - 1396/03/31
نسخه چاپی

یادداشت/

"شعار"هایی که به "آتش به اختیار" رهبری ختم شد!

 "شعار"هایی که به "آتش به اختیار" رهبری ختم شد!
با انتخاب روحانی به عنوان رئیس جمهور منتخب مردم در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری انتظار بر این است که قول ها و عده های 4 سال قبل وی شکل عملیاتی به خود گرفته و صرفاً جنبه تبلیغاتی نداشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازکوثرخبر، روحانی برای دومین بار هم توانست با کسب آرای حداکثری از سوی مردم به عنوان رئیس جمهور منتخب دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری انتخاب شود؛ حال تنها عکس العمل و مطالبه ای که می توان پس از 29 اردیبهشت از وی و کابینه اش داشت عمل به وعده ها و قولهایی است که از 4 سال قبل به مردم داده می شده است.

جذب و تخصیص اعتبارات عمرانی، توجه بیش از پیش به حوزه اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال و همچنین هدفمند سازی فرهنگ اسلامی و انقلابی در ایران اسلامی از جمله مهمترین اقدامات لازم برای توسعه و پیشرفت مناطق محروم در شهرستان ها و استان هاست و مردم این مناطق به عینه این مطالبات را از دولت دوازهم خواستارند.

سوای توجه به این مهم، لازم است دولت دوازدهم از فرافکنی، شعار زدگی و وعده های تبلیغاتی پرهیز کتد چرا که در حال حاضر 4 سال آینده این مرز و بوم در حوزه های متعدد سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به این دولت بستگی دارد.

اما با این وجود، همچنان مشاهده می شود که "بایدها"، "نبایدها"، "تلاش ها"، "داشته ها" و ... مطرح شده از سوی رئیس جمهور جنبه تبلیغاتی یا شعارزدگی دارد؛ این صرف ها تا جایی ادامه یافت که رهبر معظم انقلاب پس از مراسم افطار و اقامه نماز مغرب و عشا با حضور اعضای هیئت دولت نیز در واکنش به "باید"های مطرح شده از سوی روحانی مخاطب اصلی این "باید"ها را خود رئیس جمهور و گروه کاری وی عنوان کردند.

به عبارتی باید ها و نباید هایی که در پایان به خود دولت ختم می شود و اما چه کسی در 4 سال گذشته نسبت به این باید ها واکنش نشان داده است؟

اسناد مرتبط با سند خفت بار 2030، گاز رایگان به ترکیه، کرسنت و ... از جمله اعمالی هستند که مخاطب اصلی آنها مشخص اند!

این صرف ها و باید ها را اگر بیشتر دنبال کنیم در استانداران و فرمانداران و بخشداران دولت یازدهم و دوازدهم نیز به عینه ملموس است و بی شک بنا به گفته رهبر انقلاب مخاطب باید ها در حوزه های اقتصادی و فرهنگی و ... خود دولت است.

کارشناسان سیاسی و اجتماعی معتقدند "آتش به اختیار" مد نظر رهبر معظم انقلاب نیز در پَس کم کاری و یا کاستی های صورت گرفته در حوزه ها و عرصه های متعدد عنوان شده است و این " باید "ها هستند که مفهوم "آتش به اختیار" را در سطح جامعه معنی می کنند.

همانطور که عنوان شد، با انتخاب روحانی به عنوان رئیس جمهور منتخب مردم در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری انتظار بر این است که قول ها و عده های 4 سال قبل وی شکل عملیاتی به خود گرفته و صرفاً جنبه تبلیغاتی یا شعارزدگی نداشته باشد.

حوزه فرهنگ و اقتصاد ایران اسلامی پیشتر با چالش ها و معضلات بسیاری دست و پنجه نرم کرده و قطعاً بیشتر از "بایدها" لازم توجه است؛ علی رغم تلاش های دولت لازم است انرژی بیشتری در راستای تحقق شعار سال و آنچه که مردم از دولت مطالبه دارند، صرف کنیم.

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد