سرویس: اقتصادی
کد خبر: 68325
|
10:36 - 1396/03/31
نسخه چاپی

استاندار اردبیل تاکید کرد؛

لزوم افزایش شرکت‌های دانش بنیان در استان اردبیل

لزوم افزایش شرکت‌های دانش بنیان در استان اردبیل
استاندار اردبیل از مدیران پارک علم و فناوری این استان خواست برای افزایش تعداد شرکت های ثبت شده این استان در ردیف دانش بنیان و فراهم کردن زمینه دریافت تسهیلات برای این شرکت ها تلاش کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،مجید خدابخش در نشست بررسی راهکارهای توسعه کسب و کارهای مبتنی بر فناوری و دانش بنیان در استان اردبیل و ایجاد اشتغال پایدار در این حوزه که در پارک علم و فناوری استان برگزار شده بود، اظهار کرد: ایجاد اشتغال برای شرکت‌های دانش بنیان که موفق به دریافت تسهیلات نشده اند، بسیار مشکل است و باید در این راستا بیشتر تلاش کرد.

وی با بیان اینکه وجود منابع گوناگون طبیعی برای کسب ثروت های عمومی جامعه به تنهایی کافی نیست گفت: باید شیوه های مناسب درآمدزایی از این داشته ها به واسطه کار و فعالیت های تولیدی مورد توجه جدی قرار بگیرند.

 خدابخش اظهار کرد: به موازات پیشرفت های حاصله در دنیای کنونی اکنون شیوه های سنتی کسب و کار به کنار گذاشته شده و تولید، فروش فکر و انواع فناوری های پیشرفته به عنوان یک راه مهم کسب درآمد رواج یافته است.

وی با اشاره به اینکه ایران با داشتن نیروی انسانی متخصص، جوانان نخبه و صاحب فکرهای نوین و ابتکاری حرف های زیادی در زمینه تولید و فروش انواع علم به جهان دارد، اضافه کرد: به غیر از صنایع حساس نظامی که به تامین امنیت این مرز و بوم مربوط است کشورمان و از جمله استان اردبیل می تواند به واسطه فروش فناوری های پیشرفته علمی در صنایع غذایی، کشاورزی، صنایع دستی و هنرهای ظریفه، دارویی درآمدهای سرشاری را به دست آورد.

استاندار اردبیل افزود: خداوند داشته‌ها و منابع طبیعی فراوانی را نصیب ایران زمین و استان اردبیل کرده ولی این داشته ها هنگامی می توانند به ارزش افزوده تبدیل شوند که بتوان با اندکی فکر و تبدیل آنها به کالاها و فرآورده های گران قیمت با استفاده از شیوه های مناسب و به شکل استاندارد به کشورهای جهان صادر شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری اردبیل، خدابخش ضرروت دگرگونی دیدگاه ها در فضاهای کسب و کار را یادآوری و اظهار کرد: یک کارآفرین برتر و دارای ایده های ابتکاری باید از هر فرصت و رویدادی در منطقه از قبیل برگزاری رقابتهای ورزشی جهانی، ورود گردشگران خارجی و داخلی و ... برای کسب درآمد و ایجاد اشتغال بهره بگیرد.

وی بی توجهی به موضوع تقسیم کار و وظایف در فرآیند کار و تولید را علت مهم شکست تولیدکنندگان، کارآفرینان و سرمایه گذاران دانست و گفت: یک تولید کننده موفق باید در مراحل گوناگون فعالیت از مشاوره قبل از سرمایه گذاری و ساخت واحد تولیدی گرفته تا بازاریابی ، فروش و صادرات از افراد دارای تخصص ویژه آن رشته استفاده کند.

انتهای پیام/

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد