سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 68327
|
11:07 - 1396/03/31
نسخه چاپی

مدیر کل فنی و حرفه ای استان اردبیل:

آموزش های فنی حرفه ای زمینه ساز اشتغال مولد و پایدار است

آموزش های فنی حرفه ای زمینه ساز اشتغال مولد و پایدار است
محمدپورقلی گفت: آموزش های فنی حرفه ای زمینه ساز اشتغال مولد و پایدار است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازنیریمیز، مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان اردبیل از مرکز آموزش فنی و حرفه ای نیر بازدید کرد.

محمد پورقلی در این بازدید اظهار داشت: با توجه به اینکه امسال از سوی رهبر انقلاب سال اقتصاد مقاومتی؛ اشتغال و تولید نام گذاری شده است یکی از نمودهای عینی اقتصاد مقاومتی در عرصه عمل آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و توسعه آموزش‌های مهارتی است.

وی افزود: بزرگترین سرمایه هر کشور تخصص و منابع انسانی آن است که باید این مولفه بیش از گذشته تقویت شود چرا که نیروی انسانی به عنوان یکی از پایه های توسعه و همه جانبه تاثیر بسزایی در معادلات اقتصادی، صنعت تولیدی و اشتغال دارد.

پورقلی تصریح کرد: هر اندازه نیروهای انسانی دارای مهارت و تخصص بیشتری باشند راندمان و بهره وری در تولید و خدمات بالا می رود و از هدر رفتن منابع و سرمایه جلوگیری می شود.

وی با بیان اینکه اکثر بیکاری ها به خاطر نبود تخصص است گفت: یکی از راهکارهای کاهش بیکاری اهمیت دادن به مراکز فنی حرفه ای و آموزش جوانان است.

پورقلی افزود: آموزش های فنی حرفه ای زمینه ساز اشتغال مولد و پایدار است و ضرورت دارد این آموزش ها به صورت کاربردی تر باشد.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد