سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 68358
|
14:57 - 1396/03/31
نسخه چاپی

دیدار مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با امام جمعه اردبیل:

آیت الله عاملی: مناطق درو افتاده به کتابخانه سیار دسترسی داشته باشند

آیت الله عاملی: مناطق درو افتاده به کتابخانه سیار دسترسی داشته باشند
در دیدار مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با امام جمعه اردبیل آیت ا.. سید حسن عاملی بر ارائه خدمات به روستاهای محروم و دور افتاده تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازآذرسلام، آیت الله سید حسن عاملی در دیدار مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با ایشان، با تجلیل از اقدام نهاد کتابخانه های عمومی کشور در برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی، این مسابقه را در ترویج فرهنگ ائمه اطهار(ع) و نهادینه شدن عادت به کتابخوانی در جامعه، بسیار مفید دانست.

امام جمعه اردبیل، مشارکت همه دستگاههای اجرائی و فرهنگی در جشنواره را خواستار شد و اظهار داشت: الگوبرداری مردم از سبک زندگی اسلامی، در حل بسیاری از معضلات خانوادگی و اجتماعی مفید خواهد بود.

وی، مشارکت خیرین نیکوکار در این جشنواره را یکی از جنبه های معنوی جشنواره دانسته و افزود: خیرین استان اردبیل نشان داده اند که در حوزه ترویج معارف اسلامی، از هیچ کوششی فروگذار نیستند.

آیت الله عاملی، در بخش دیگری از سخنان خود، ارائه خدمات به روستاهای محروم و دورافتاده را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: کتابخانه های عمومی سیار می توانند راه حل مناسبی برای این مهم باشند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل نیز در این دیدار، ضمن ارائه گزارشی از اهم فعالیتهای صورت گرفته در جشنواره کتابخوانی رضوی، از تخصیص 114 هزینه سفر به مشهد مقدس برای منتخبین استانی جشنواره خبر داد.

رباب عزیزخانی، مشارکت بیش از 20 دستگاه اجرائی و فرهنگی را مورد اشاره قرار داد و افزود: تبلیغات اسلامی، ورزش وجوانان، اوقاف و امور خیریه، کمیته امداد امام خمینی(ره)، جمعیت هلال احمر، شهرداری ها و شوراهای اسلامی شهرها، دانشگاه آزاد اسلامی، کانون مساجد، سپاه پاسداران و مجتمع فرهنگی ولایت از جمله مشارکت کنندگان عمده در این جشنواره هستند.

این مسئول، تصویب بودجه لازم برای راه اندازی کتابخانه های عمومی سیار توسط فرمانداران شهرستانهای استان را گامی مهم در ارائه خدمت به مردم روستاها دانست و خاطرنشان ساخت: در حال حاضر در 13 روستای پرجمعیت استان، کتابخانه احداث و راه اندازی شده و در 5 روستای دیگر نیز ساخت یا نوسازی کتابخانه در مراحل نهائی قرار دارد.

عزیزخانی، تعداد کتابخانه های عمومی استان را 60 باب کتابخانه نهادی و 12 باب کتابخانه مشارکتی برشمرد و ادامه داد: بیش از 54 هزاز نفر در کتابخانه های عمومی استان، عضو فعال هستند.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد