سرویس: سرعین
کد خبر: 68378
|
10:18 - 1396/04/01
نسخه چاپی

فرماندار سرعین:

طرح هجرت برنامه اثر گذار برای نهادینه کردن روحیه جهادی در کار است

طرح هجرت برنامه اثر گذار برای  نهادینه کردن روحیه جهادی در کار است
فرماندار سرعین گفت:یکی از برنامه های اثر گذار و خوب در جهت غنی سازی بهینه اوقات فراغت دانش آموزان و حرفه آموزی "طرح هجرت" است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازچشمه لردر آیین آغازین طرح هجرت دانش آموزی شهرستان سرعین، فرماندار سرعین با اشاره به اينكه در طرح هجرت به دنبال بهسازي و مرمت و زیباسازی مدارس به دست خود دانش آموزان هستيم، افزود:  تلاش مي‌شود در كنار این فعالیت ها به برنامه‌هاي آموزشي، ورزشي و فرهنگي نیز در جهت غنی تر کردن اوقات فراغت نوجوانان توجه ویژه شود.

عاطف ناصری مشارکت دانش آموزان در زیباسازی، شاداب سازی و بهسازی مدارس را در راستای شروع مهری پربار و پر نشاط در منطقه برشمرد و عنوان کرد: قطعا حرکت های فرهنگی و سازنده به مانند طرح هجرت، پایدار و ماندگار و دارای اثرگذاری زیادی به لحاظ فرهنگی هستند.

ناصری اظهار داشت: تربیت و آموزش همراه با فراگیری مهارت های کاری و تعامل­ گروهی از نیازهای نوجوانان و جوانان است و در صورتی که در مسائل فرهنگی این قشر کوتاهی شود، سرمایه های ارزشمند و آینده سازان این مرز و بوم در معرض خطر تهاجمات فرهنگی و آسیب های اجتماعی قرار خواهند گرفت.

وی تصریح کرد: در همین راستا یکی از برنامه های اثر گذار و خوب در جهت غنی سازی بهینه اوقات فراغت دانش آموزان و حرفه آموزی "طرح هجرت" می باشد که با برنامه ریزی و اجرای برنامه های مختلف فرهنگی، ورزشی و عمرانی با همکاری مشترک آموزش و پرورش و بسیج دانش آموزی در شهرستان سرعین برگزار می شود.

 
رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان سرعین، اردوهای طرح هجرت را فرصتی مناسب برای حضور و  بکارگیری جوانان در عرصه های مختلف سازندگی کشور و تجربه آموزی عنوان کرد و افزود: در این طرح علاوه بر مرمت و بازسازی مدارس باید به دنبال نهادینه کردن فرهنگ و روحیه جهادی در کار و فعالیت باشیم.

مدیر آموزش و پرورش سرعین نیز در ابتدای این مراسم با اشاره به اهداف مهم اين طرح گفت: آموزش کارآفرینی، تقویت حس مشارکت و مسئولیت پذیری بین دانش آموزان، توانمند سازي و ارتقاي مهارت هاي فني و حرفه اي دانش آموزان، از مهمترین اهداف این طرح می باشند.

سید غلامحسین گنجی ضمن با اهمیت دانستن برگزاری اردوهای طرح هجرت در رشد اجتماعی و بلوغ فکری دانش آموزان، گفت: اجرای این طرح های سازنده همچنین می تواند در بحث زیبا سازی و شاداب سازی مدارس و بروز خلاقیت و استعداد دانش آموزان و افزایش روحیه کار تیمی و تعامل سازنده در میان دانش آموزان، تاثیر بسزایی داشته باشد.

گنجی در آیین افتتاح این طرح با اشاره به فعالیت های فرهنگی به عنوان فصل مشترک همکاری ها بین آموزش و پرورش، سپاه و سازمان بسیج دانش آموزی، اظهار داشت: قطعا تداوم و تقویت این همکاری ها می تواند نقش بسزایی در تعالی فرهنگی و سازندگی کشور در تمامی زمینه ها داشته باشد.

 وی افزود: درقالب این طرح و با حضور دانش آموزان در اکیپ های 10 نفره در ایام تعطیلات تابستانی، 3 مدرسه در سطح شهرستان رنگ آمیزی، زیباسازی، شعار نویسی، مرمت و بهسازی خواهد شد.

درپایان این مراسم، طرح هجرت، در هنرستان جهان دانش آتشگاه کلید خورد و دانش آموزان در گروه های مختلف با راهنمایی استادکار خود در جهت شروع رنگ آمیزی کلاس ها در محل کار خود حاضر شدند.

 

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد