سرویس: بیله سوار
کد خبر: 68418
|
15:37 - 1396/04/02
نسخه چاپی

امام جمعه بیله سوار:

فیلمسازان به جای هالیوود از منابع دینی الگو بگیرند

فیلمسازان به جای هالیوود از منابع دینی الگو بگیرند
امام جمعه بیله سوار گفت: برخی هنرمندان ما از سینمای هالیوود الگو می گیرند در حالیکه منابع دینی و اسلامی ما پر است از موضوعاتی که هنرمندان میتوانند به ان بپردازند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل از  صبح مغان، حجت الاسلام قیاسی امام جمعه بیله سوار در خطبه های نماز جمعه این شهر با تقدیر از حضور اهالی در راهپیمایی روز قدس امروز با تریشح حدیثی از امام صادق علیه السلام در باب ولایت اظهار داشت: ولایت اهل بیت پیامبرصلی الله علیه و آله وسلم و قبول امیرالمومنین و ائمه معصومین علیهم السلام به عنوان ولایت امت اسلامی از اصول و واجبات است و هر کسی این مسئله را قبول کند نماز، زکات و همه اعمالش قبول خواهد شد ولی اگر کسی ولایت اهل بیت را قبول نکرد ولو روزه بگیرد و نماز بخواند و حج و عمره داشته باشد اهل نار و جهنم خواهد بود.

وی با اشاره به آغاز فصل برداشت محصولات کشاورزی و اینکه باید زکات محصولات پرداخت شود گفت: در حدیثی آمده است؛ ملعون است اگر کسی زکات مالش را ندهد و اگر زکات پرداخت نشود انسان موقع مرگش به حال کفر از دنیا خواهد رفت.

 حجت الاسلام قیاسی با ابزار تاسف از پایین بودن امار زکات در شهرستان گفت: مردم این شهرستان باید همچون زمان جنگ که رتبه های اول در پشتیبانی و ارسال نیرو را داشتند در پرداخت زکات و زکات فطره نیز همت کنند.

وی گفت: مردم باید خودشان با پرداخت زکات شهر را اباد کنند و بناست که برخی ریش سفیدان اقدام به جمع آوری زکات نمایند که  در صورت تحقق حداکثری زکات مشکل مردم اعم از بیکاری و فقیر نیز رفع خواهد شد.

امام جمعه بیله سوار به برخی کم کاری ها در عدم استفاده از مبانی اسلام در بین هنرمندان و فیلم سازان اشاره کرد و افزود: برخی هنرمندان ما از سینمای هالیوود الگو می گیرند در حالیکه منابع دینی و اسلامی ما پر است از موضوعاتی که هنرمندان میتوانند به ان پرداخته و به فیلم و یا تولیدات هنری تبدیل کنند.

وی با بیان اینکه سینما و هنر غرب اغلب بر اساس دروغ و تخلیلت ساخته می شود یاداور شد: فیلم سازان می توانند از مبانی و ایات قران از جمله زکات و نماز و سایر مسائل دینی و قرانی فیلم های فاخری بسازند.

امام جمعه بیله سوار در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح بیانات مقام معظم رهبری پرداخت و در تشریح برخی نکات مهم به پاسخ قاطع و سیلی محکم سپاه پاسداران به گروه تروریستی داعش اشاره کرد و عنوان کرد: برخی ها سپاه را تخطئه میکردند و با حضور در سوریه مخالفت می کردند اما باید گفت که امنیت با دیپلماسی ممکن نیست.

انتهای پیام/

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد