کد خبر: 68523
|
20:58 - 1396/04/04
نسخه چاپی

با اجرای هنرمندان آذربایجان؛

"سلطان مار" در پارس آباد به روی صحنه می رود

	"سلطان مار" در پارس آباد به روی صحنه می رود
نمایش سلطان مار (ایلان سولطان) توسط گروه تئاتر لنکران آذربایجان تیر ماه امسال در شهرستان پارس آباد به روی صحنه می رود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازآران مغان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پارس آباد با اعلام این خبرگفت: این نمایش با هنرنمایی بازیگرانی از شهرستان لنکران جمهوری آذربایجان، روزهای 8 و 9 تیرماه جاری در مجموعه فرهنگی سینمایی انقلاب پارس آباد اجرا می شود.

غریب منوچهری افزود: این گروه نمایشی در راستای سیاست های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به‌منظور تقویت تعامل فرهنگی دو کشور همسایه و مسلمان، از سوی اداره ارشاد اسلامی پارس‌آباد برای اجرای نمایش در این شهرستان دعوت شده است.

وی اظهار کرد: نمایش سلطان‌ مار توسط کارگردان ایرانی “خیراله تقیانی‌پور” و با استفاده از بازیگران و عوامل هنری کشور آذربایجان برای حضور در جشنواره تئاتر بین الملی فجر تهران آماده شده و در سال های گذشته در شهرهای مختلف ایران اجرا داشته است.

منوچهری تصریح کرد: این برنامه مهم فرهنگی با عنایت و حمایت‌های مادی و معنوی مرکز هنرهای نمایشی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، فرمانداری پارس‌آباد و برخی از ادارات محلی اجرا می شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پارس آباد همچنین با اشاره به اشتراکات فراوان تاریخی، فرهنگی و دینی دو کشور ایران و آذربایجان، از اعزام یک گروه نمایشی از شهرستان پارس آباد برای اجرا در شهرهای مختلف کشور آذربایجان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: اجرای چنین برنامه هایی علاوه بر تقویت مناسبات،روابط و تعامل فرهنگی دو کشور به شکوفایی و رونق بخش فرهنگ وهنر دو کشور کمک می کند.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد