سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 68623
|
10:19 - 1396/04/08
نسخه چاپی

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان مشگین‌شهر:

فارغ التحصیلان دانشگاهی با ثبت نام در طرح کارورزی مشغول به کار می‌شوند

فارغ التحصیلان دانشگاهی با ثبت نام در طرح کارورزی مشغول به کار می‌شوند
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان مشگین‌شهر گفت: فارغ التحصیلان دانشگاهی با ثبت نام در طرح کارورزی می‌توانند با حضور در دوره‌های آموزش مهارتی با محیط واقعی کسب و کار آشنا می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازسفیرمشکین، علیرضا فروضات رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان مشگین‌شهر از ثبت نام و جذب فارغ التحصیلان جوان دانشگاهی به صورت طرح کارورزی در مقاطع مختلف دانشگاهی توسط واحدهای پذیرنده( واحدهای صنعتی، معدنی، تجاری تحت پوشش) خبر داد.

 

وی افزود: در طرح کارورزی، افراد تحصیل کرده و جویای کار با حضور در دوره‌های آموزش مهارتی با محیط واقعی کسب و کار آشنا می‌شوند.

 

فروضات تاکید کرد: براساس این طرح جوانان جویای کار، فارغ التحصیلان دانشگاهی و متقاضیان شغل می‌توانند از اول تیر ماه با مراجعه به سامانهhttps://karvarzi.mcls.gov.irمراحل ثبت نام خود را دنبال کنند.

 

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان مشگین‌شهر گفت: این طرح تنها شامل دانش آموختگان دانشگاهی بیکار متقاضی است و براساس دستور العمل اجرایی آیین نامه نظام هماهنگ طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی، مهمترین اهداف طرح کارورزی افزایش قابلیت جذب و اشتغال دانش آموختگان از طریق انتقال مهارت، تجربه در محیط کار، فراهم کردن زمینه انتقال دانش از دانش آموخته به بنگاه اقتصادی،ایجاد انگیزه کارآفرینی و کسب و کار در دانش آموختگان و ارتقای اخلاق و صلاحیت حرفه‌ای دانش آموختگان است.

 

وی افزود: در حال حاضر مدت این طرح کارورزی حداکثر 6 ماه بوده و در طول دوره کمک هزینه آموزشی معادل یک سوم حقوق و دستمزد قانون کار و حق بیمه مسئولیت مدنی کارورز توسط دولت پرداخت می‌شود و در صورت ادامه همکاری واحد پذیرنده با کارورز، به مدت 2 سال واحد پذیزنده از پرداخت حق بیمه سهم کارفرما معاف خواهند بود.

 

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان مشگین‌شهر گفت: کارشناسان شرکت ها و واحدهای پذیرنده می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و راهنمایی های لازم با اداره آموزش، پژوهش و فناوری سازمان به شماره تلفن 33237882 تماس حاصل کنند.

 

فروضات همچنین از ثبت نام تسهیلات رونق تولیدی اعم از سرمایه در گردش و سرمایه ثابت خبر داد و گفت: سامانه بهین‌یاب از 28 خرداد ماه سال جاری فعال شده و صاحبان صنایع تولیدی می‌توانند به منظور استفاده از تسهیلات فوق در سایتWww.behinyab.irثبت کنند.

 

وی افزود: آن دسته از واحدهای تولیدی که دارای مشکل نقدینگی بوده و تمایل به دریافت تسهیلات دارند با مراجعه به سایت مزبور نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد