سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 68740
|
10:59 - 1396/04/12
نسخه چاپی

آزادی به شکل غربی موجب تباهی جوانان و پسران و دختران می‌شود

آزادی به شکل غربی موجب تباهی جوانان و پسران و دختران می‌شود
آزادی به شکل غربی موجب تباهی جوانان و پسران و دختران می‌شود و از نظر اسلام و عقل نیز محکوم است و تبلیغات و مقالات بر خلاف اسلام و عفت عمومی و مصالح کشور حرام است و بر همه مسلمانان جلوگیری از آن واجب است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازسفیرمشکین، یکی از آسیب‌های نظام جمهوری اسلامی ایران از ابتدای سال 57 تاکنون وجود تفکری است که تلاش می‌کند رفتارها و ماهیت سیاسی، فرهنگی و اقتصادی ایران اسلامی را به سمت وابستگی و تبعیت از نظام سلطه سوق دهد که این رویکرد راه توسعه را در کیفیت و کمیت غربی شدن می‌داند لذا در طی دهه‌های گذشته شعار مذاکره و سازش به عنوان شیوه‌ای برای نزدیک شدن به دولت‌های غربی مطرح بوده است.

 

هر چند در مقابل این تفکر نیروهای مدافع گفتمان انقلاب اسلامی سعی بر مقابله و پاسداشت ارزش‌های انقلابی داشتند اما با وجود این خسارات زیادی بر هویت اسلامی و ایرانی وارد شده است و با توجه به اینکه هسته‌های فکری و فرهنگی کشور دچار تعطیلی و اختلال است لذا در 17 خرداد ماه سال جاری مقام معظم رهبری نقشه راهی با عنوان آتش به اختیار در جمع دانشجویان رونمایی کرد.

 

در همین زمینه لازم به توضیح است، موضوع آتش به اختیار که رهبر معظم انقلاب در 17 خرداد بیان فرمودند مکمل فرمایشات ایشان در دیدار با دانشجویان در سال 88 بود که فرمودند: در جنگ نرم شما جوانان دانشجو افسران جوان این جبهه‌اید. نگفتم سرباز چون سرباز فقط منتظر دستور است و از خود اراده‌ای ندارد اما افسر جوان توی صحنه است؛ هم به دستور عمل می‌کند، هم صحنه را درست می‌بیند، با جسم و جان خود صحنه را می‌آزماید ... حقیقتاً افسران جوان فکر هم دارند، عمل هم دارند، توی صحنه هم حضور دارند، اوضاع را هم می‌بینند، در چارچوب هم کار می‌کنند.

 

امام راحل در پیامی که به مناسبت پذیرش قطعنامه صادر نمودند و خطوط جدید مبارزه را ترسیم کردند و در ساحت اجتماع و سیاست کشور مسئولیت مهمی را بر عهده آحاد مردم نهادند که این نکته خود نشان از توجه به استفاده از مشارکت و ظرفیت‌های مردمی برای صیانت از انقلاب اسلامی است به طوری که امام راحل فرمودند که «من در میان شما باشم یا نباشم به همه شما سفارش و وصیت می‌کنم نگذارید انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد» اما نکته اساسی این است که آیا عناصر انقلابی توانسته‌اند از این توصیه دردمندانه و دلسوزانه امام راحل و اختیاری که بر عهده آنان نهاده شده، مبنی بر مواجهه با روش‌ها و سیاسی‌هایی که سبب می‌شود نااهلان و نامحرمان در مراکز و نهادهای مختلف حاضر باشند صیانت نمایند.

 

حضرت امام(ره) در همین زمینه در وصیت نامه سیاسی و الهی خود به طور روشن به مسئولیت نهادهای حاکمیتی برای مقابله با نشان‌ها و نمادهای ضد اسلامی اشاره کردند و فرمودند که اگر چنانچه از سوی سازمان‌های متولی امور فرهنگی جامعه بی تفاوتی مشاهده شد خود وارد میدان شوند و به تکلیف خویش عمل کنند و همچنین در این مورد نیز فرمودند: اکنون وصیت من به مجلس شورای اسلامی در حال، آینده و رئیس جمهور و روسای جمهور آینده و به شورای نگهبان و شورای قضایی دولت در هر زمان آن است که نگذارند این دستگاه‌های خبری و مطبوعات و مجله‌ها از اسلام و مسائل کشور منحرف شوند. و باید بدانیم آزادی به شکل غربی آن موجب تباهی جوانان و پسران و دختران می‌شود و از نظر اسلام و عقل محکوم است و تبلیغات و مقالات و سخنرانی‌ها و مجلات بر خلاف اسلام و عفت عمومی و مصالح کشور حرام است و بر همه مسلمانان جلوگیری از آن واجب است و از آزادی مخرب باید جلوگیری شود. و از آنچه در نظر شرع حرام و از انچه برخلاف مسیر ملت و کشور اسلامی و مخالف با حیث جمهوری اسلامی است به طور قاطع اگر جلوگیری نشود همه مسئول باشند و مردم و جوانان حزب الهی به دستگاه مربوطه مراجعه کنند و اگر آنان کوتاهی کنند خودشان مکلف به جلوگیری هستند. (بند م وصیت نامه سیاسی و الهی امام خمینی(ره))

 

حضرت امام (ره) در بخش دیگری از وصیتنامه سیاسی و الهی خویش به ضرورت مقابله با مفاسد و انحراف اشاره می‌کنند و می‌فرمایند: «وصیت اینجانب به جوانان عزیز آن است که خودشان شجاعانه در مقابل انحرافات قیام کنند تا استقلال و آزادی خود و کشور و ملت خودشان مصون باشد». (وصیت نامه سیاسی و الهی امام خمینی(ره) بند ک)

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد