سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 68966
|
19:47 - 1396/04/20
نسخه چاپی

سهم خواهی غیرقانونی شرکت های خصوصی خرید گندم استان اردبیل از کرایه رانندگان کامیون! + جزئیات و مستندات

سهم خواهی غیرقانونی شرکت های خصوصی خرید گندم استان اردبیل از کرایه رانندگان کامیون! + جزئیات و مستندات
در سال زراعی جاری شرکت های خصوصی خرید گندم استان اردبیل در اقدامی غیر قانونی و تخلف آشکار «افت بار گندم» را بجای شرکت مبداء پای حساب کرایه رانندگان کامیون زده اند که موجب نارضایتی رانندگان شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازآذرسلام، در سال زراعی جاری برخی از شرکت های خصوصی خرید گندم در استان اردبیل و مناطق شمال استان اقدام به سهم خواهی ناعادلانه از رانندگان کامیون حامل این محصول کرده اند.

وفق روال گذشته حمل و انتقال گندم از بخش های مغان به مرکز استان توسط رانندگان کامیون ها انجام می شده که طبق آیین نامه و کمیسیون افت بار؛ نیم درصد به ازائ مسافت بیش از 50 کیلومتر، افت به دلیل کم شدن رطوبت یا ناخالصی آن از وزن گندم کسر در نظر گرفته می شده است اما در تازه ترین اقدام از سوی این شرکت های خصوصی خرید گندم، نه تنها این نیم درصد افت را از کرایه رانندگان کسر می شود! بلکه در موارد گزارش شده تا مبلغی معادل 0/7 درصد افت بار را به کسر از هزینه کرایه رانندگان تحمیل کرده اند.

این در حالی است که رانندگان نه از سر مزرعه اقدام به انتقال و حمل بار می کنند و نه صاحب محصول گندم با آنها همراه است بلکه این بار از یک تعاونی و یا بخش خصوصی که قبلاً محصول را از کشاورزان خریداری و دپو کرده و به بخش خصوصی دیگر منتقل می شود که قانوناً و اصولا باید پای شرکت مبداء محاسبه شود.

گفتنی است رانندگان ماشین های سنگین از این وضعیت و اخذ غیر قانونی و کسر از کرایه به شدت گله و انتقاد کرده اند و از راهداری و سازمان غله خواسته اند به این موضوع رسیدگی شود.

گفتنی است تعدادی از رانندگان به دلیل کسر غیر قانونی افت بار از کرایه حمل خود به مبلغ های متعدد از جمله تا دویست هزار تومان؛ از دریافت مابقی کرایه قانونی خود نیز منصرف شده اند! تا حقوق و کرایه خود را تمام کمال از راه قانونی دریافت کنند.

شرکت های ملزم به خرید گندم در سنوات گذشته دولتی بودند، اکنون به بخش خصوصی واگذار شده است.

نامه زیر و درخواست از مدیرکل  راه داری جهت رسیدگی به موضوع گواه تخلف شرکت های خصوصی خرید گندم است.

پایگاه خبری آذرسلام آماده اطلاع رسانی از اقدام و رسیدگی به تخلفات شرکت ها از سوی مسئولان در این رابطه است.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد