سرویس: وبگردی
کد خبر: 69306
|
14:40 - 1396/04/31
نسخه چاپی

نماینده اردبیل قول پیگیری داد؛

ثبت روز شیخ صفی‌الدین اردبیلی در تقویم رسمی از وعده‌ تا وعده!

ثبت روز شیخ صفی‌الدین اردبیلی در تقویم رسمی از وعده‌ تا وعده!
با گذشت نزدیک به یکسال از وعده وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تاکنون اقدامی برای ثبت روز شیخ صفی الدین اردبیلی در تقویم رسمی صورت نگرفته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، چهارم شهریور ماه سال 95 بود که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر به اردبیل پیشنهاد داد به جای روز اردبیل روز شیخ صفی‌الدین اردبیلی از مفاخر بزرگ اسلام و کشور در تقویم رسمی کشور ثبت شود.

او دلیل این پیشنهاد را چنین گفت که امکان ثبت روزی به نام روز اردبیل در تقویم رسمی کشور پایین است چون بیشتر استانها خواستار ثبت روزی به نام خود در تقویم رسمی کشور هستند و این امکان پذیر نیست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفته بود « امیدواریم پس از تایید شورای فرهنگ عمومی و شورای عالی فرهنگی روز شیخ صفی الدین اردبیلی در تقویم سال 96 ثبت شود » اما با گذشت نزدیک به یک سال از وعده این عضو کابینه، وعده و قول او محقق نشده است.

صدیف بدری نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس در پاسخ به سوال خبرنگار "سبلان ما" مبنی بر اینکه علی رغم وعده های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ثبت ملی روز شیخ صفی الدین اردبیلی در تقویم رسمی کشور، این امر تا کنون محقق نشده، گفت: با رایزنی های که انجام شده، به جد پیگیر تحقق ثبت ملی روز شیخ صفی الدین اردبیلی در تقویم ملی هستیم.

وی گفت: به احتمال 90 درصد سه‌شنبه این هفته در جلسه شورای فرهنگ عمومی با ثبت ملی روز شیخ صفی الدین اردبیلی در تقویم موافقت شود.

به گزارش سبلان‌ما، صرفنظر از قول صدیف بدری نماینده مردم اردبیل در مجلس، برای پیگیری موضوع که امیدواریم به نتیجه برسد، تا به اکنون وعده وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مردم استان اردبیل نه به عمل بلکه در همان وعده متوقف مانده و در هر صورت و به هر بهانه‌ای برای افکار عمومی قابل پذیرش نیست.

امسال برنامه‌های هفته گرامیداشت اردبیل ( چهارم مرداد، سالروز استقرار سلسله صفويه به عنوان روز ملي اردبيل ) با بیش از 30 برنامه متنوع از روز 29 تیرماه در اردبیل آغاز شده و تا 5 مرداد ماه جاری ادامه خواهد داشت.
انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد