سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 69348
|
03:17 - 1396/05/02
نسخه چاپی

سرچم-اردبیل جاده ای پرتردد با کمترین امکانات خدماتی_رفاهی

سرچم-اردبیل جاده ای پرتردد با کمترین امکانات خدماتی_رفاهی
جاده ترانزیتی سرچم - اردبیل بطول 200 کیلومتر یکی از پرترددترین جاده ارتباطی در حوزه استحفاظی استان اردبیل است که متاسفانه از کمبود مراکز و مجتمع های رفاهی و خدماتی مناسب برای مسافران و گردشگران رنج می برد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازکوثرخبر، جاده ترانزیتی سرچم به طرف استان اردبیل را می توان پرتردد ترین و شاهرگ ارتباطی منطقه استان اردبیل برشمرد، جاده ای که در فصول گردشگری بیش از 100 هزار تردد را به ثبت رسانده و به عبارتی مهمترین راه ارتباطی پایتخت به این استان است.

گردشگران و مسافران بسیاری از جنوب اردبیل(خلخال و کوثر) به شهر های این استان مسافرت می کنند که موجب ارتقای خوزه اقتصادی و صنعت توریسم در منطقه می شود.

بطبع برای گردشگران و مسافران بهداشت و رفاه در اولویت سفرشان قرار دارد و هر منطقه ای که از این خدمات بهره می برد توانایی جذب و نگهداری گردشگر را داراست.

اما متاسفانه جاده ترانزیتی سرچم به اردبیل که طول این مسیر به 200 کیلومتر می رسد از کمبود مراکز و مجتمع های رفاهی و خدماتی مناسبت برای مسافران و گردشگران رنج می برد.

غذا خوری، نماز خانه و پمپ بنزین در این مسیر مشاهده می شود ولی ملزومات ارائه خدمات بهداشت و رفاهی که لازمه جذب و نگهداری گردشگر و حتی تردد مسافران را موجب می شود را ندارند.

مراکز خدماتی و رفاهی دیگری در حال احداث می باشند که از سال ها قبل ایجاد شده و متاسفانه هم اکنون نیمه تمام مانده اند.

در چنین شرایطی که تردد در مسیر بیشتر است و می توان صنعت تریسم را با هدف بالا بردن توان اقتصادی منطقه بالا برد، توجه به ‏ایجاد زیرساخت‌های لازم در حوزه گردشگری، صیانت از جاذبه‌های طبیعی و احداث و ساماندهی مجتمع‌های خدماتی-رفاهی بین‌راهی بیش از پیش ‏احساس می‌شود.

از سویی وجود امکاناتی همچون پمپ بنزین، رستوران، نمازخانه، سرویس‌های بهداشتی، محل استراحت و دیگر خدمات رفاهی و بهداشتی برای مسافران به صورت همزمان باعث کاهش توقف و کاهش دفعات ورود و خروج خودروها به جاده اصلی و در نهایت سبب کاهش تصادفات می‌شود.

علی رغم کمبود مراکز خدماتی و رفاهی در مسیر سرچم اردبیل، شهرستان کوثر و مرکز آن شهر گیوی که در ورودی این جاده واقع شده است نیز به سبب ‏‏موقعیت جغرافیایی باید حداکثر این ظرفیت را داشته باشد.

وجود ظرفیت های گردشگری اما در مقابل عدم خدمات رفاهی و بهداشتی و ... به گردشگران با ناکارآمدترین اقدامات برخی ها، موجب شده است مدت زمان نگهداری گردشگران که بی شک اقتصاد منطقه را متحول می کند به کوتاه ترین زمان ممکن برسد.

تعطیلی جایگاه سی ان جی مسیر سرچم، کمبود ارائه خدمات به مسافران در مسیر مربوطه و از همه مهمتر بی توجهی مسئولین به این مسائل مهمترین مشکلات این مسیر پر تردد است.

با وجود اینگونه معضل گردشگری اخیراً امام جمعه کوثر با انتقاد از شهرداری و شورای شهر گیوی خواستار ترمیم آسفالت سطح خیابان های گیوی و همچنین آغاز عملیات آسفالت کاری در کوچه و محله ها شد.

حجت الاسلام والمسلمین بیگی همچنین توجه به صنعت توریسم را مهمترین و موثرترین راهکار رسیدن به توسعه متوازن و پیشرفت و آبادانی منطقه عنوان کرد.

وی همچنین نبود سرویس بهداشتی، مهمان پذیرها، مسافر خانه، هتل و دیگر کمبود های شهر گیوی در ارائه خدمات به گردشگران را مورد نقد و بررسی قرار داد.

به گزارش کوثرخبر، شهر گیوی این روزها با کمترین خدمات رفاهی، گردشگری و ... به مسافران نتوانسته آنطور که ظرفیت منطقه ایجاب می کند از گردشگران استفاده کرده و اقتصاد منطقه را تغییر دهد.

مجتمع‌های خدماتی-رفاهی عاملی است برای امنیت، آرامش و آسایش مسافران؛ آرامش و آسایشی که  سفری به یاد ماندنی را برای گردشگران و مسافران به ارمغان می آورد و باری دیگر آنان را در سفر های آتی به آن شهر می کشاند.

توجه به شرایط و امکانات این محل ها، نه تنها از سوی مسئولین امر باید پیگیری شود بلکه کارگزاران در این محل نیز باید بتوانند فرهنگ والای خود را به رفتار و کردار به مسافران نمایش دهند.

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد