سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 69378
|
09:45 - 1396/05/03
نسخه چاپی

بخش اول "منابع انسانی"

سوء مدیریت، عامل هدر رفت سرمایه های انسانی و مالی در دانشگاه آزاد مشگین شهر

سوء مدیریت، عامل هدر رفت سرمایه های انسانی و مالی در دانشگاه آزاد مشگین شهر
دانشگاه آزاد اسلامی مشگین شهر با داشتن پتانسیل بسیار بالای انسانی در سال‌های اخیر از حالت پویایی فاصله گرفته و این در حالیست که دو تن از اعضای هیأت علمی این واحد دانشگاهی نماینده مجلس و عضو شورای شهر هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازسفیرمشکین، بی تردید و بنا به اذعان همه سلایق و تئوری‌های علم مدیریت و همچنین هرعقل سلیمی، دو سرمایه انسانی و مالی از ملزومات پیشرفت هر سازمان بوده و هستند که اصولاً مدیران صاحب فکر و تدبیر آن را در تأمین منافع متقابل در خدمت سازمانهای متبوع خویش قرار می دهند.

 

دانشگاه آزاداسلامی مشگین شهر، به عنوان یک موسسه علمی که با شهریه های پرداختی دانشجویان این مرز وبوم می‌چرخد در به کار گیری این دوعامل مهم در مدیریت تا چه میزان موفق بوده است؟

 

پاسخ این سوأل حداقل در دوره مدیریت فعلی این واحد دانشگاهی و با توجه به مستندات و مطالبی که در ادامه این متن و قسمت های آتی می آید مطئناً پاسخی نیست که در توجیه مدیریت این واحد قابل دفاع و مناسب عرضه باشد.

 

دانشگاه آزاداسلامی مشگین شهر با داشتن پتانسیل بسیار بالای انسانی اعم از اساتید ،کارکنان و دانشجویان ، در دو سه سال اخیر بصورت کاملاً آشکار از حالت پویایی فاصله گرفته است و این در حالیست که دو تن از اعضای هیأت علمی این واحد دانشگاهی نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو شورای شهر مشگین‌شهر هستند.

 

برخی از کارکنان و اساتید از جمله دو کارمند و چهار استادِ حق التدریس نیز در بدنه شورای اسلامی شهر بعنوان سرمایه انسانی، جزو ظرفیت های این دانشگاه برای پیشبرد امور و حرکت برای ارتقای جایگاه این واحد می باشند، بی شک بقیه سرمایه های انسانی نیز از میزانی از تخصص برخوردارهستند که می توانند در صورت به کار گیری صحیح، منشاء اثرات خیری برای اداره دانشگاه باشند.

 

فعالیت در شرکت های خصوصی، ارایه مقالات برتر علمی و اجرای طرح عمرانی و تخصصی توسط برخی از کارمندان و اساتید این دانشگاه از نمونه های قابل ذکرِ ظرفیت این دانشگاه است که متاسفانه در دو سه سال اخیر به هیچ عنوان از این منابع انسانی به درستی استفاده نشده است، به گونه ای که در همین دوره، شورای راهبردی دانشگاه که متشکل از مدیران و مسئولین اجرایی و ارشادی و برخی افراد نخبه و ذی تأثیر در مسایل علمی و فرهنگی شهر بودند و دریافتن راهکارها و ارایه طریق برای پیشبرد امور نقش بسزایی داشتند، امروزه تعطیل است و یکی از اثرات ناگوار عدم تشکیل همین شورا، کاهش تعداد دانشجویان این واحد از حدود 2300 نفر به حدود 1000 نفر است.

 

می دانیم که دانشگاه آزاد یک مرکز علمی و فرهنگی است که باید به صورت هیأت امنایی اداره شود، امّا درحال حاضر اعضای این هیأت امنا چه کسانی هستند؟ امید است که مدیریت دانشگاه آزاد مشگین شهر بتوانند در این مورد پاسخ های قانع کننده ای برای افکار عمومی داشته باشند.

 

همانطور که اشاره شد دانشگاه آزاد مشگین شهر می توانسته و می تواند با بهره گیری از قدرت دو نماینده مجلس شورای اسلامی (دکتر محمد فیضی عضو هیات علمی دانشگاه آزاد مشگین شهر و دکتر ولی ملکی نماینده محترم شهرستان در مجلس شورای اسلامی) و با استفاده از توان مثبت تعاملی این دو نماینده، که به نوعی دلسوز این دانشگاه هستند از ظرفیت‌های دو وزارت خانه علوم و بهداشت ودرمان برای توسعه آموزش تحصیلات تکمیلی بهره مند شود امّا متاسفانه شواهد و قرائن نشان می دهد نه تنها در این مسیر گامی برداشته نشده است بلکه حذف سه رشته کارشناسی ارشد حکایت از پسرفت این دانشگاه دارد.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد