سرویس: وبگردی
کد خبر: 69438
|
15:21 - 1396/05/04
نسخه چاپی

وزیر بهداشت به اردبیل می‌آید

وزیر بهداشت به اردبیل می‌آید
وزیر بهداشت عصر امروز به اردبیل سفر می‌کند تا علاوه بر بازدید از مراکز بهداشتی و درمانی استان اردبیل چند پروژه مهم درمانی این استان را نیز افتتاح کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت عصر امروز به اردبیل سفر می‌کند تا علاوه بر بازدید از مراکز بهداشتی و درمانی استان اردبیل چند پروژه مهم درمانی این استان را نیز افتتاح کند.

وزیر بهداشت در نخستین روز  از سفر دو روزه خود به اردبیل از بیمارستان امام(ره) نمین و کلینیک تخصصی این شهرستان بازدید خواهد کرد.

قاضی‌زاده هاشمی در روز دوم سفرش به اردبیل از بیمارستان ترومای اردبیل، رادیوتراپی و مرکز غربال‌گری بیمارستان امام خمینی و بیمارستان خلخال بازدید و چند پروژه درمانی در شهرستان کوثر را افتتاح خواهد کرد.

مسئولان بهداشت و درمان استان اردبیل امیدوارند سفر وزیر بهداشت به اردبیل فرصتی باشد که مشکلات خرد و کلان حوزه درمان و بهداشت این استان در قالبی نتیجه‌بخش مطرح شود.

متاسفانه کمبود اعتبار موجب شده تا طرح توسعه بیمارستانی و یا احداث بیمارستان جدیددر اردبیل  با مشکل مواجه شده و  چندین سال است که این کمبود بر درد بیماران افزوده است.

در سه شهر پر جمعیت استان اردبیل تکمیل بیمارستان‌هایی همچون بیمارستان ترومای اردبیل، بیمارستان پارس آباد و بیمارستان مشگین شهر لنگ پول است؛ کمبود تخت، تجهیزات و پزشکان متخصص  و به تبع آن مسافرت اجباری برای درمان از دیگر چالش های حوزه درمان و بهداشت اردبیل است  که امید می رود سفر وزیر بهداشت تزریق اعتبار کافی به فضای درمانی استان اردبیل را هموارتر کند.

حوزه بهداشت و درمان به دلیل اینکه با سلامت جامعه سروکار داشته و جزو شاخص های مهم در سنجش توسعه یافتگی یا عدم توسعه کشورها محسوب می شود، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، این بخش در استان اردبیل برغم دستیابی به پیشرفت، کم و بیش با مشکلاتی نظیر کمبود فضای درمانی، کیفیت آموزشی، بیمه، سرمایه گذاری، بیکاری نیروهای مرتبط، شاخص رفاهی کادر درمانی و پزشکی، گردشگری سلامت، کمبود نیروهای متخصص در برخی حوزه ها، عدم تجهیز سخت افزاری، اعتبارات و... مواجه است.

انتهای پیام/

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد