سرویس: وبگردی
کد خبر: 69454
|
10:54 - 1396/05/05
نسخه چاپی

بلاتکلیفی پرونده تخلفات انتخابات شورای شهر اردبیل؛

حق با کیست، فرماندار یا هیات نظارت بر انتخابات؟/ دادستان ورود کند

حق با کیست، فرماندار یا هیات نظارت بر انتخابات؟/ دادستان ورود کند
اکنون که استاندار و رئیس ستاد انتخابات در این باره سکوت اختیار کرده‌اند، انتظار می‌رود دادستان اردبیل از باب حمایت از حقوق مردم به پرونده ورود کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، افزون بر یک ماه از تائید نتیجه پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر اردبیل و صورتجلسه ارجاع تخلفات مجریان انتخابات در 6 صندوق به فرمانداری اردبیل جهت معرفی متخلفین به دستگاه قضایی سپری می شود که نه تنها تاکنون اقدامی در این باره صورت نگرفته بلکه جواد زنجانی، فرماندار اردبیل بر این عقیده است که مرجع "تشخیص" هر گونه تخلف انتخاباتی، هیئت اجرایی بوده و اقدام و "تصمیم" لازم در حوزه صلاحدید این هیئت خواهد بود.
به طوری که فرماندار اردبیل از قول رضا کریمی رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستای استان اردبیل، گفت: در صورتجلسه تنظیمی، مقرر شده تا بر حسب تشخیص و صلاحدید فرماندار، این پرونده تعیین تکلیف شود!
این درحالی است که رضا کریمی می گوید: آنچه در صورتجلسه تنظیم شده این بود که بی دقتی‌هایی در این صندوق‌ها صورت گرفته که موجب تضییع حقی شده است که نمایندگان فرماندار حتماً باید در این ارتباط پاسخگو باشند و از فرماندار اردبیل خواسته شده تا متخلفان را به مراجع ذی ربط معرفی کند.
رئیس هیئت عالی نظارت بر پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستای استان اردبیل تاکید کرد: معرفی متخلفین به مراجع قانونی، اقدامی است که باید از طرف فرماندار صورت بگیرد نه بر حسب تشخیص و صلاحدید وی؛ اقدام با آقای فرماندار و تشخیص با هیات نظارت بر انتخابات است و امر بدیهی نیازی به توضیح ندارد.
به گزارش سبلان‌ما، بلاتکلیفی بیش از یک ماه پرونده تخلفات انتخابات شورای اسلامی شهر اردبیل در شرایطی ادامه دارد که انتظار می رود دادستان اردبیل به عنوان مدعی العموم و از باب حمایت از حقوق مردم در موضوع این پرونده دخالت کرده و نسبت به احقاق حقوق اقدامات قانونی انجام  دهد.
اختلاف نظرهای فرماندار اردبیل و رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شورای شهر استان در حالی است که استاندار و حتی معاون سیاسی او به عنوان رئیس ستاد انتخابات استان در این‌باره سکوت اختیار کرده و هیچ گونه اظهارنظری مطرح نمی‌کنند!

اخبار مرتبط:

مرجع صالح تشخیص تخلفات انتخابات شورای شهر اردبیل، هیات نظارت است

مرجع تصمیم‌گیر درباره تخلفات انتخابات شورای شهر اردبیل، هیات اجرایی است

نماینده مردم اردبیل: پرونده تخلفات انتخابات شورای شهر اردبیل را از فرماندار پیگیری کنید

سرانجام نامعلوم پرونده تخلفات انتخابات شورای شهر اردبیل


انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد