سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 69561
|
10:36 - 1396/05/09
نسخه چاپی

یادداشت/

جهاد همچنان باقی است

 جهاد همچنان باقی است
اگر چه سالیانی است که جنگ پایان یافته اما جهاد همچنان باقی است وجوانانی چه بسا بیشتر از قهرمانان عرصه دفاع مقدس، اکنون در عرصه سازندگی ومحرومیت زدایی حاملان بیرقی شده اندکه نشان زیبای«جهاد»بر آن نقش بسته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازکوثرخبر، در عصر پرشتاب رفاه طلبی و آسایش که هر کسی دنبال جذب حداکثری منافع مادی به سوی خود است، هنوز هم کسانی هستند که رنج روزهای سخت و طاقت فرسا را به جان می‌خرند، سختی می‌کشند مشتاقانه به دل محرومیت می‌زنند تا دل‌های دردمند خالی از آبادانی را احیا کرده و زنگارهای دل خود را نیز سامان ببخشند.

دیروز جوانان پشت سنگر با توپ و خمپاره جواب دشمن بعثی تا بن دندان تسلیح شده را می‌دادند امروز بسیجیان جانانه و با دلی عاشق، وقت فراغت خود را در دل روستاهای مناطق محروم و کور سپری کرده و هنر اصیلی را از روحیه ایثار و شهادت به نمایش می‌گذارند.

آری؛ اردوهای جهادی به دنبال ادامه نسیم شهادت مردان دفاع مقدس است که با زبان عشق و ایثار به من و تو زیستن را نشان داده و آموختند؛ عشاقی که آبادانی را با کار و تلاش و همچنین یاری رساندن به کشاورزان و نیازمندان جامعه یا علی گفته اند.

عرصه‌هایی که امروز با دستان باغیرت جوان کوثری در محروم ترین روستاهای همجوار نمادهایی از شجاعت و صحنه‌هایی از آرمان‌گرایی و عشق به ایران پاک و سراسر اسلامی است.

اگر چه سالیانی است که جنگ پایان یافته است اما جهاد همچنان باقی است و جوانانی چه بسا بیشتر از قهرمانان عرصه دفاع مقدس، اکنون حاملان بیرقی شده اند که نشان زیبای «جهاد» بر آن نقش بسته است.

بسیجیان کوثری این روزها در فصل سوزان تابستان رنج کار طاقت فرسا را به جان می خرند تا تحفه لبخند را بر لب روستاییانی بنشانند که روزگار بر تارکشان مهر محرومیت نگاشته است.

حجم پاداش کار آنها فراتر از زاویه دیدگاه کسی است که با چشم سر ببیند؛ با چشم دل که نگاه کنی آنها می روند که مزارع کشاورزان و نیازمندان فرتوت مکان های محروم را آباد کنند، نمی روند که تنها بنا بسازند بلکه می روند که خد را ساخته باشند.

اردوهای جهادی بسیج سازندگی همان میعادگاهی است که خداوند متعال به انسان‎های مقربش داده است تا ذره‎ای از طعم بهشت و جنت را در دنیا بچشند.

اردویی سرشار از حس بودن و مانایی در دل‎هایی به ژرفای اقیانوس و به گرمی خورشید فروزان؛ بستری که جوان بسیجی با بهره‎گیری از آن راه صدساله را یک شبه می‎پیماید و خود را عزیز خدای متعال و خلق او می‎کند.

پس اگر شما هم هستید، یا علی، به ما بپیوندید؛ جهاد همچنان باقی است...

 

یادداشت از سید محمد رضا واسعی

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد