سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 69599
|
10:39 - 1396/05/10
نسخه چاپی

وعده دوساله هم به سر رسید؛

جاده مشگین‌شهر-اردبیل همچنان در کما

جاده مشگین‌شهر-اردبیل همچنان در کما
دو سال از وعده مسئولان برای تکمیل محور مشگین شهر _اردبیل سپری شده است و نه تنها این پروژه تکمیل نشده بلکه عملیات عمرانی این پروژه به علت عدم واگذاری اعتبار لازم از سوی دولتمردان نیز به کندی پیش می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازسفیرمشکین، پروژه ۴ بانده کردن بالغ بر 60 کیلومتر از جاده مشگین‌شهر اردبیل در سال 93 براساس قراردادی به قرارگاه سازندگی خاتم النبیاء (ع) واگذار شد و اجرای این پروژه با سرعت زیاد شروع شد به طوری که در تیر ماه 94 و در عرض یک سال 15 کیلومتر از این پروژه تکمیل و با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

 

در زمان افتتاح این پروژه مسئولان وقت اعلام کردند که مابقی پروژه به طول 43 کیلومتر  طی دو سال آینده به عنوان بزرگ‌ترین پروژه راه‌سازی استان بهره برداری می‌شود.

اکنون دو سال از این وعده مسئولان سپری شده و نه تنها این پروژه تکمیل نشده بلکه عملیات عمرانی این پروژه به علت عدم واگذاری اعتبار لازم از سوی دولتمردان نیز به کندی پیش می‌رود به طوری که مدت‌ها پیش این پروژه در 5 قطعه کار می‌شد اما امروز مشاهده می‌شود این پروژه عظیم که به عنوان بزرگ‌ترین پروژه راه‌سازی استان محسوب می شود تنها در یک قطعه فعال است.

این در حالی است که محور شهرستان گرمی_اردبیل با سرعت در حال اجراست اما مسئولان این شهرستان هنوز در خواب غفلت هستند.

 

جاده مواصلاتی مشگین‌شهر –اردبیل از جمله مسیرهای پرتردد و حادثه خیز استان است که سالانه شاهد کشته شدن تعداد زیادی از همشهریان و مسافران در این مسیر هستیم ولی با این همه تفاسیر مسئولان استانی و شهرستانی در کما هستند و اراده‌ای برای پیگیری و حل این مشکل ندارند.

 

محور مشگین‌شهر-اهر از دیگر پروژه‌های راه سازی است که متاسفانه با تغییر و تحول در نمایندگان مجلس و تغییر فرماندار شهرستان، این پروژه نیز به کما رفت این در حالی است که بیشترین مسافران ورودی به این مشگین شهر از این محور وارد شهر می شوند.

با توجه به اینکه مسئولان شهرستان اهر احداث بزرگراه و جاده را یکی از پیش‌نیازهای توسعه هر منطقه و شهرستان عنوان کرده‌اند متعهد به اجرای 30 کیلومتر از این محور شدند و مابقی مسیر نیز بر عهده شهرستان مشگین‌شهر گذاشته شده است که باید منتظر ماند و دید مسئولان مشگین‌شهر می‌توانند همچون شهرستان اهر این پروژه را عملیاتی کنند یا نه؟

 

می‌توان گفت خروج پروژه مشگین‌شهر-اردبیل و اهر از کما همت نماینده مشگین شهر در مجلس را می‌طلبد تا با رایزنی و تخصیص اعتبار مورد نیاز دو باره این پروژه با سرعت بیشتری از سر گرفته شود و مسافران بیش از این دچار حادثه نشوند و زمینه توسعه بیش از پیش شهرستان نیز فراهم شود.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد