سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 69603
|
11:53 - 1396/05/10
نسخه چاپی

جای خالی شبکه های امید و تماشا در گیرنده های دیجیتال اصلاندوز/ لزوم توجه مسئولان صدا و سیما به مناطق مرزی استان اردبیل

 جای خالی شبکه های امید و تماشا در گیرنده های دیجیتال اصلاندوز/ لزوم توجه مسئولان صدا و سیما به مناطق مرزی استان اردبیل
شهر مرزی اصلاندوز مغان با بیش از 33 هزار نفر جمعیت از شبکه های رسانه ملی مهمی همچون تماشا ،امید و سحر آذری محروم است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازارس تبار،شبکه های تلویزیونی و به طور کلی صدا و سیما یکی از سرگرمی های مردم محسوب می شود که هر فردی متناسب با زمان بندی خاص خودش ساعتی را به تماشای آن می پردازد.

این شبکه ها علاوه بر کمیت و تنوع در تعداد که مربوط به سلیقه های متفاوت مخاطب می شود،باید دارای کیفیت و محتوای مناسب باشد؛همچنین باید در طولانی مدت تأثیر مفید خود را بر روی مردم بگذارد.

به عنوان مثال فردی که بعد از یک روز کاری سخت به خانه بر می گردد،با دیدن یک برنامه که درون مایه طنز و اجتماعی دارد،می تواند برای ساعتی،از نشاط آن برنامه لذت ببرد و فردا با روحیه ای بهتر سر کار برگردد.

چند سالی است صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، بر تعداد شبکه های در حال پخش خود افزوده و سعی در متنوع کردن آنها دارد که می توان گفت تا حدودی در این امر موفق بوده است.

اما با توجه به راه اندازی شبکه های سراسری دیجیتال در اصلاندوز، هنوز جای خالی شبکه های مهمی همچون شبکه امید،تماشا،سحر و شبکه شما در نقطه صفر مرزی کشور که همواره در تیررس تهاجمات فرهنگی بیگانگان قرار گرفته در منازل مردم بخوبی احساس می شود.

حدود 20 شبکه بیگانه از کشورهای روسیه،آذربایجان،ارمنستان،ترکیه و برخی شبکه های بین المللی توسط گیرنده های دیجیتال ساکنان مررنشین اصلاندوز بوضوح قابل مشاهده است و این خود نوعی نفوذ فرهنگی دشمنان به داخل خانه های مردم است.

هم اکنون 19 شبکه سراسری و استانی در کانالهای 36 و 49 گیرنده های دیجیتال ساکنان شهر و روستاهای اصلاندوز قابل مشاهده است. اما این مورد نیز گاها قطع شده و یا با اختلالات زیاد مواجه می شود که با حضور مهندسان صدا و سیمای مرکز اردبیل دوباره درست می شود.

شبکه های رسانه ملی از نوع کیفی و کمی برای ما مردم مرزنشین حائز اهمیت است، چرا که نبود این مهم باعث افزایش نابهنجاری های اجتماعی و گرایش مردم به خرید ماهواره خواهد بود و چنین شبکه های مخرب ماهواره ای نیز باعث نابودی بنیان خانواده ها و خشونت در بین نوجوانان و جوانان حتی کودکان نیز خواهد شد.

امید است مسئولان صدا و سیما راه اندازی شبکه های مختلف در این نقطه صفر مرزی کشور را که جزو مطالبات بحق مردم این خطه است را جزو اولویت خود قرار دهند، چرا که محتوای پررنگ تر و مفیدتر برنامه ها نقش بسزایی در ایجاد نشاط در میان خانواده ها،غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان و عدم گرایش مردم به شبکه های بیگانه می شود.

گزارش از سجاد میرزایی

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد