سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 69617
|
01:42 - 1396/05/11
نسخه چاپی

گیوی پایانه مسافربری ندارد

 گیوی پایانه مسافربری ندارد
شهر گیوی هم اکنون پایانه مسافربری ندارد و مردم و مسافران منطقه به ناچار برای رفت و آمد به سه راهی فاراب واقع در جاده ترانزیتی سرچم رفته و در انتظار اتوبوس می نشینند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازکوثرخبر، چند سالی است که با افتتاح جاده سرچم پایانه مسافربری اطمینان شهر گیوی تعطیل شده و مسافران و اهالی برای رفت و آمد به ناچار مسیر 5 کیلومتری را برای رسیدن به اتوبوس های جاده سرچم طی می کنند.

نبود پایانه مسافربری در سطح شهر مسلماً برای اهالی این منطقه مشکل ساز شده است ولی از سویی نزدیکی جاده سرچم به مرکز شهر و تردد بسیاری از اتوبوس ها در کمترین زمان ممکن از این جاده، رفت و آمد را برای اکثر اهالی این منطقه تسهیل کرده است.

ولی با این وجود برخی نیز از نبود پایانه مسافربری در شهر گیوی ناراضی بوده و اظهارات متفاوتی را نسبت به جاده سرچم دارند.

یکی از اهالی شهر گیوی در خصوص نبود پایانه مسافربری در این شهر اظهار کرد: سالها پیش برای رفت و آمد به شهرهایی همچون تهران و رشت و ... می بایست یک روز پیش با ترمینال مسافربری گیوی هماهنگی های لازم برای نگه داری صندلی و جای خالی انجام می یافت که تاخیر در حرکت، کمبود صندلی و گاهی وقت ها نبود مسافر به مشکلات این تردد با آن اتوبوس های فرسوده افزوده می شد.

این شهروند کوثری می افزاید: اما با افتتاح جاده سرچم ضمن اینکه مسافت به مرکز کشور کوتاه تر شده است، رفت و آمد در این مسیر به دلیل اتوبوس های اسکانیا و ... تسهیل یافته، از سویی در هر زمان ممکن می توان سوار اتوبوس شده و به مقصد خود رسید.

دیگر شهروند اهل شهر گیوی گفت: شهر گیوی از دوران قدیم دارای پایانه مسافربری و ترمینال بود که متاسفانه با افتتاح جاده سرچم این پایانه مسافربری تعطیل شد و بعضی از مردم که توان مالی ندارند با مشکل مواجه شدند.

وی ادامه داد: پیشتر برای رفت و آمد یک مکان و یک زمان تعیین می شد که اهالی با کمترین هزینه به مقصد خود می رسیدند، شاید از بابت مسافت، دورتر و امکانات رفاهی اندکی شامل حال مسافران می شد ولی برای آنهایی که توان مالی کمتری داشتند این شرایط بهترین و کم هزینه ترین راه برای رفت و آمد بود.

یکی از جوانان شهر گیوی گفت: جاده سرچم در عین اینکه خطرناک است ولی از راه ارتباطی بهتر، اتوبوس هایی با امکانات بالاتر و مسیری کوتاه تر بهره مند است، شرایط کنونی رفت و آمد در جاده سرچم حتی اگر پایانه مسافربری در گیوی وجود نداشته باشد برای من که در تهران دانشجو هستم کم هزینه و مناسب است.

یک فرهنگی اهل کوثر می گوید: وجود پایانه مسافربری برای شهر گیوی الزامی است، هستند کسانی که حتی برای تک ریال خود برنامه ریزی کرده اند و شاید هزینه و پول آژانس را ندارند که مسیر 5 کیلومتری تا سه راهی فاراب را متحمل شود.

وی می گوید: هرچند جاده سرچم برای رفت و آمد در این شرایط کنونی با امکانات رفاهی و ... مناسبترین مسیر برای تردد است ولی برخی ها به دلایل مختلفی مانند کمبود منابع مالی، نداشتن وسائل نقلیه و ... نمی توانند این مسیر را برای رفت و آمد تعیین کنند.

این فرهنگی کوثری خاطر نشان کرد: برخی ها هستند که موقع بازگشت از تهران یا دیگر شهرهای همجوار 4 بامداد در سه راهی فاراب پیاده می شود و چون تنهاترین مسافر یک مسیر مشخص شده است بایستی هزینه دربست را به راننده بپردازد؛ اگر این شرایط در فصل سرما برای یک مسافر پیش آید ممکن است در نبود وسایل نقلیه و تاکسی در محل سه راهی فاراب از سرما یخ بزند و شاید هم خطرناکترین اتفاقات برای وی صورت گیرد.

راننده مسیر گیوی - سه راهی فاراب(سرچم) نیز در گفتگو با خبرنگار کوثرخبر می گوید: مسیر گیوی - سه راهی فاراب برای رانندگان و مسافربران محل درآمد مناسبی است و بهتر می باشد که در این مسیر یک ایستگاه برای رانندگان تاکسی و یا شخصی ایجاد شود.

این راننده تاکسی می گوید: مسافرکشی در این مسیر از موقع عصر آغاز شده و تا صبح فردای آن روز ادامه دارد و اگر زمان توقف اتوبوس های آن مسیر را بدانی مسافران زیادی را جا به جا خواهی کرد.

به گزارش کوثرخبر، به هر حال ایجاد پایانه مسافربری در مرکز شهر گیوی در کنار جاده ترانزیتی سرچم یکی از مهمترین دغدغه های برخی از اقشار مردمی است که لازم است به این مطالبات توجه شود.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد