سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 69789
|
21:45 - 1396/05/15
نسخه چاپی

رئیس آب و فاضلاب شهرستان گرمی عنوان کرد؛

مصرف 22 هزار متر مکعب آب در 24 ساعت گذشته در گرمی/ همشریان با مصرف بهینه از قطعی آب جلوگیری کنند

مصرف 22 هزار متر مکعب آب در 24 ساعت گذشته در گرمی/ همشریان با مصرف بهینه از قطعی آب جلوگیری کنند
رئیس آب و فاضلاب گرمی گفت: مصرف آب در شهرستان گرمی به 22 هزار متر مکعب _دو برابر الگوی مصرف آب_ در 24ساعت گذشته رسیده که این میزان مصرف در گرمی بی سابقه است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازسیفار،اکبر همایون،‌ رئیس آب و فاضلاب شهرستان گرمی بهمراه بخشدار مرکزی در جریان بازدید از ایستگاه پمپاژ شهری و روستایی که بخاطر اصلاح شبکه شهری و افت فشار در برخی محله ها و روستاها انجام گرفت، گفت: با اینکه ایستگاه پمپاژ شهری و روستایی با حداکثر توان کار می کند ولی بدلیل مصرف بیش از حد آب توسط اهالی با مشکل افت فشار در برخی محله های بالادست شهری و اکثر روستاهای که از منبع آب شهری تغذیه می شوند هستیم.

 

وی اظهار کرد: آب شرب شهری بعد از طی مسافت 50کیلومتری از جعفرآباد به گرمی و با استفاده از 4 ایستگاه پمپاژ انتقال می بابد و بخاطر طولانی بودن مسیر تامین هر متر مکعب آب نزدیک یک هزار و 800 تومان هزینه بر می دارد این در حالی است که هزینه دریافتی از مشترک برای هر متر مکعب 320تومان است.

 

وی با بیان اینکه کار انتقال آب به شیرالات قهرمان تمام شده و به بهره برداری رسیده است به نوعی که در مسیر انتقال، آبرسانی به 7روستا هم نجام گرفته است،‌ افزود: بدون تقویت تصویه خانه و ایستگاههای پمپاژ در مسیر انتقال آب به منبع آبی شهرستان امکان وصل روستاهای جدید برای برداشت آب از مخازن شهری بخصوص در فصل تابستان وجود ندارد و برای جلوگیری از افت فشار در سالهای اینده نیاز به تقویت ایستگاه های پمپاژ ضروری است.

 

رئیس آب و فاضلاب شهری گفت: شهرستان گرمی با مصرف دو برابر الگوی مصرف آب به 22هزار متر مکعب در 24ساعت گذشته رسیده واین میزان مصرف در گرمی بی سابقه استکه اگر این میزان مصرف حداقل به 18هزار متر مکعب در روز برسد مشکل افت فشار نخواهیم داشت.

 

اکبر همایون با درخواست از همشریان در رعایت مصرف آب شرب، گفت: ما نباید آب شرب را برای کارهای غیر ضروری از جمله شستن ماشین، ابیاری باغ، قالی شویی و شستن حیاط منزل و ... مصرف کنیم تا دیگر همنوعان خود  از مصرف آب محروم بشوند.

 

 

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد