سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 69852
|
18:15 - 1396/05/17
نسخه چاپی

17 مرداد، اینجا گیوی، خبرنگاران در تحریمِ تقدیر هستند!

17 مرداد، اینجا گیوی، خبرنگاران در تحریمِ تقدیر هستند!
امروز پر احساس ترین روزهای شیرین یک خبرنگار در پس تحریم ها و تهدید های اخلاقی و شغلی است، 17 مرداد، اینجا گیوی، خبرنگاران در تحریم تقدیر هستند!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازکوثرخبر، آنچه برای خبرنگار و اهالی رسانه اهمیت دارد و مایه خشنودی آنها می‌شود این است که رسالت خبری و مطبوعاتی خود را به خوبی انجام دهند.

به عبارتی در پس همه مشکلان اجتماعی این قشر از جامعه، اگر احساس هستی در عرصه خبر و اطاع رسانی برای آنها خلق شود بیشتر از هر زمان دیگر به مشکلات جامعه پرداخته و رابط موثر بین مردم و مسئولان خواهند بود.

خبرنگاران عاشقانه خود را در تمامی لحظات زندگانی بدور از خانواده وقف مردم و مسئولین می کنند و بی منت برای رسیدن به اهداف والای عرصه خبر و اطلاع رسانی تلاش می کند، این احساس آشنا که شاید برای تک تک خبرنگاران جامعه پیش آید، بی شک باعث خواهد شد که ارتباط تنگاتنگی با مردم و مسئولان به وجود آید.

حال امروز 17 مرداد روز خبرنگار است؛ در این عرصه وا نفسا یک عمر نگاشتیم و نوشتیم ولی به خودمان که رسید کسی نبود که برای ما بنویسد؛ آنچه که تنها قدری برایمان مهم بوده و بیشتر بر تکلیفمان می افزاید، حس موجودیتمان است.

این حس وجود در خبرنگاران تنها با یک گل، پیامک، تماس تلفنی و ... از سوی مسئولان و...، احیا می شود ولی چه کنیم که یا جامعه به ما نیاز ندارد یا در جامعه کسانی هستند که ما را زیادی می دانند و این شرایط اسفبار در عرصه خبر را برای خبرنگاران به وجود می آورند؛ هر چه که باشد یقیناً مردمانی هستند که تنها امیدشان بر قلم ما است و اگر این قلم بشکند گویی آن مردمان شکسته اند.

امروز پر احساس ترین روزهای شیرین یک خبرنگار در پس تحریم ها و تهدید های اخلاقی و شغلی است، این قشر از جامعه همه داشته ها و نداشته های جبهه نرم را به جان خریده تا صادقانه و بی پروا حق را از ناحق تشخیص داده و نگذارند مظلومیت فدای مصونیت شود.

17 مرداد، اینجا گیوی، خبرنگاران در تحریم تقدیر هستند!؛ نه آن تقدیری که بیشتر به پاکت و عدد ختم می شود، بلکه تقدیری خالصانه از جنس مردمانه ای که خبرنگاران تا به امروز برای تک تک مردم منطقه هزینه کرده اند.

برای خبرنگار زیباتر از این نیست که مطلبش دیده شود و همچنین اثرگذار باشد، اگر خبرنگاران مورد بی‌مهری قرار گیرند در وهله اول به خود و قلمشان و در مرحله بعد به فرهنگ مردم شک می‌کنند.

پيامبر خدا صلي الله عليه و آله در حديثي فرموده است: «حق را بگو و در راه خدا از ملامت هيچ ملامت گري نهراس»؛ ويژگي حق محوري، حق طلبي و حق گويي، از مهم ترين ويژگي هاي يك خبرنگار موفق و خداترس است؛ پس چه بی پیامک و چه بدون پیامک، چه در پس تحریم و چه در پس تقدیر؛ حق را ارزانی مردمانی خواهیم ساخت که به ناحق در مظلومیت به سر می برند و کسی نیست به صدای رسای آنها گوش فرا دهد.

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد