سرویس: وبگردی
کد خبر: 69865
|
12:30 - 1396/05/18
نسخه چاپی

سرپرست جهاد دانشگاهی استان اردبیل:

90 کمک بهیار جذب دانشگاه علوم پزشکی اردبیل می شوند

 90 کمک بهیار جذب دانشگاه علوم پزشکی اردبیل می شوند
سرپرست جهاد دانشگاهی استان اردبیل، از جذب 90 نفر کمک بهیار توسط دانشگاه علوم پزشکی اردبیل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، مهران اوچی سرپرست جهاد دانشگاهی استان اردبیل، امروز در نشست با خبرنگاران اردبیل، با اشاره به طرح‌های ملی در حوزه فناوری استان اردبیل اظهار داشت: متاسفانه به دلیل نبود انبار و سردخانه در استان اردبیل به عنوان قطب تولید سیب زمینی، سالانه  میزان قابل توجهی از این محصول دورریز می شود که در این راستا قصد داریم با ایجاد صنایع تبدیلی جلوی این ضرر را بگیریم.

وی تصریح کرد: قصد داریم با راه‌اندازی خط تولید نشاسته پلیمری از سیب زمینی، جلوی فساد این محصول استراتژیک را بگیریم؛ قرار است در این راستا 10 هکتار زمین از منطقه ویژه اقتصادی نمین در اختیار جهاد دانشگاهی اردبیل قرار بگیرد تا با راه اندازی اولین واحد نیمه صنعتی تولید نشاسته حفاری از سیب زمینی، سهمی در بحث ارزش افزوده و اشتغال این استان داشته باشیم.

اوچی با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی در جهاد دانشگاهی اردبیل، گفت:  با برگزاری دوره آموزشی یک ساله کمک بهیاری در این واحد، 90 نفر از کسانی در این دوره آموزش دیده اند جذب دانشگاه علوم پزشکی اردبیل می شوند.

سرپرست جهاد دانشگاهی استان اردبیل، گفت:  طرح پژوهشی «بررسي علل بالا بودن نزاع های فردی و خشونت در جامعه ی شهر اردبیل » از جمله طرح هایی بود که به همت معاونت پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی استان و به کارفرمایی استانداری اردبیل، اجرا شد.

وی هدف از طرح مذکور را بررسي ميزان وقوع، جوانب مختلف، عوامل مؤثر بر آن و ارائه راهكارهاي پيشگيرانه عملي و اجرايي جهت كاهش نرخ  نزاع و درگيري در بین ساکنان شهر اردبیل عنوان کرد.

وی افزود: طرح ساماندهی آب های گرم، طرح پارک عفاف و حجاب و طرح های مشترک با دانشگاه ها از جمله طرح های پژوهشی است در این واحد دانشگاهی اجرا می شود.

سرپرست جهاد دانشگاهی استان اردبیل ، گفت: میانگین ناباروری در اردبیل دو درصد بیش از میانگین کشوری است و لازم است در این خصوص اقداماتی صورت گیرد.

اوچی گفت: ۲۰ درصد مراجعان به مرکز درمان ناباروری قفقاز اردبیل، اتباع خارجی هستند.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد